לאחר הצלחת המהדורה הראשונה אשתקד, שהוקדשה לקולנוע של אלברטו סורדי, פסטיבל "פיניטה לה קומדיה"? המוקדש למיטב סרטי הקומדיה האיטלקית חוזר לישראל זו הפעם השנייה. בשני החלקים המרכיבים את המבחר המוצע השנה, הצופה הישראלי יזכה לצפות ברסטורציות של יצירות המופת של דינו ריזי, הבמאי האגדי בתחום הקומדיה נוסח איטליה. הפסטיבל מציע גם מחווה לקולנוע של פאולו וילאג'ו, שנפטר לא מזמן, יוצר דמותו של מנהל החשבונות אוגו פנטוצי, הדמות הקולנועית המפורסמת ביותר באיטליה בשנות ה-70 וה-80.
"פיניטה לה קומדיה"? מתקיימת במסגרת השבוע ה-17 של השפה האיטלקית בעולם המתמקדת השנה בנושא "איטלקית בקולנוע, קולנוע באיטלקית". לאירוע זה, יגיע במיוחד מאיטליה פרופ' פבריציו פרנצ'סקיני, מרצה לבלשנות במחלקה לפילולוגיה, בלשנות וספרות באוניברסיטת פיזה, וירצה על השפה של קומדיה נוסח איטליה באוניברסיטת תל אביב (24 באוקטובר), בסינמטק תל אביב (24 באוקטובר), בסינמטק ירושלים (25 באוקטובר) ובמכון האיטלקי לתרבות בחיפה (26 אוקטובר).
"פיניטה לה קומדיה" מאורגנת על ידי המכון האיטלקי לתרבות בתל אביב, המכון האיטלקי לתרבות בחיפה ועמותת ADAMAS רומא-תל אביב, בשיתוף הסינמטקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון ושדרות.
בין הסרטים בפסטיבל:
"קלאסיקות של קומדיה נוסח איטליה" - ארבעה סרטים שהמבנה העלילתי והיכולת להצחיק ולהרהר בו זמנית, מוביל את הצופה חזרה לז'אנר של הקומדיה האיטלקית. במסגרת זו יוקרנו סרטים בבימויו של דינו ריזי, אחד מגדולי הקומדיה הפופולרית האיטלקית - "חיים קלים" (1962), "סקנדל בסורנטו" (1955), "תחת סימן ונוס" (1955) ו"המפלצת" (1963).
3 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "המפלצת". יח"צ
מתוך הסרט "המפלצת". יח"צ
מתוך הסרט "המפלצת". יח"צ
"אנחנו והאלפא ג'וליה שלנו" (איטליה 2015) - שלושה מפסידנים סדרתיים יוזמים יחדיו אירוח כפרי בדרום איטליה. עד מהרה מתחילים להטריד אותם אנשי המאפיה המקומית הדורשים את דמי החסות המקובלים באיזור.
3 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "אנחנו והאלפא ג'וליה שלנו". יח"צ
מתוך הסרט "אנחנו והאלפא ג'וליה שלנו". יח"צ
מתוך הסרט "אנחנו והאלפא ג'וליה שלנו". יח"צ
"אם ירצה האל" (איטליה 2015) - טומאסו הוא מנתח לב מכובד ואתאיסט מושבע. בתו הבכורה ביאנקה שטחית וחסרת אמביציה. הבן אנדראה לעומת זאת הוא צעיר מבריק. אך משהו קרה והבן מתחיל להסתגר בחדרו ומתנהג באופן מוזר. האם הוא הולך לצאת מהארון? כשאנדראה מתוודה שחזר בתשובה ורוצה להיות כומר עולמו של טומאסו קורס.
"סליחה שאני קיימת!" (איטליה 2014) - סרנה היא ארכיטקטית מוכשרת. אחרי מספר הצלחות בחו"ל היא מחליטה לחזור לאיטליה. בניסיון הנואש למצוא עבודה היא נאלצת להתחזות לגבר. בינתיים היא פוגשת את פרנצ'סקו. נאה ומקסים, הבן זוג האידיאלי. אלא שהוא לא אוהב נשים... או שלא? יחד הם הולכים להתמודד עם הקשיים של החיים.
3 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "סליחה שאני קיימת". יח"צ
מתוך הסרט "סליחה שאני קיימת". יח"צ
מתוך הסרט "סליחה שאני קיימת". יח"צ
"בכיף" (איטליה 2011) - ברונו הוא סופר שנותן לחיים לחלוף לידו. את הכישרון שלו המיר בכתיבת רפאים עבור אחרים ומתפרנס מהוראה של צעירים משועממים. אחד מתלמידיו הוא לוקה בן ה-15 שהינו בור כמו אחרים אבל מלא חיים. יום אחד אמו של לוקה מגלה סוד שמערער את חייו השלווים של ברונו. מסתבר שלוקה הוא בנו. האם מבקשת מברונו לארח את לוקה בביתו לחצי שנה, אך אסור לו לגלות שהוא אביו.
לפרטי ההקרנות: https://www.jer-cin.org.il/he , http://www.cinema.co.il/ http://www.haifacin.co.il/ , http://www.sderot-cin.org.il/ , http://www.hcinema.org.il , http://www.mediatheque.org.il/