יושבים לקפה, רואים סרט ירושלמי – והכל תחת הנחיות התו הסגול: עיריית ירושלים ואיגוד יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בירושלים תחל החודש להקרין סרטים של יוצרים מקומיים במגוון בתי קפה בעיר. כל זאת כחלק ממגמת קידום היצירה המקומית ובמסגרת פרויקט הקולנוע אונליין closeup jlm, שהושק בשיאו של משבר הקורונה.
1 צפייה בגלריה
בית קולנוע
בית קולנוע
בית קולנוע
(צילום: shutterstock)
פרויקט ה- closeup jlm, שזכה לכינוי "הנטפליקס הירושלמי", הוא בית קולנוע אונליין אשר הושק במהלך משבר הקורונה. הפרויקט מנגיש כ-300 סרטי איכות של יוצרים ירושלמים לציבור הרחב באתר ייעודי ובאמצעות הקרנה על גבי מבני ציבור בעיר. יצוין כי באתר הקולנוע אונליין היו עד כה כ-20,000 צפיות.
ההקרנה הראשונה תתקיים היום (ד') על פי הנחיות התו הסגול בבית הקפה סילו במתחם התחנה בשעה 20:30. במהלכה יוקרן הסרט הדוקומנטרי "איבד פוגל את פוגל" - סרט על הסופר העברי דוד פוגל שהופק במסגרת הסדרה "העברים", בהשראת חלוצי הספרות העברית, אשר שודרה בתאגיד "כאן".
באותה הקרנה יתקיים רב שיח תרבותי עם יוצרי הסרט. כרטיסים מוצעים לציבור הרחב במחיר סמלי של 20 שקלים.
כמו כן, ההקרנה תתקיים על פי הנחיות משרד הבריאות שאושרו עד 20 איש.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "אחרי שורה של צעדים לחיזוק תחומי התרבות והעסקים בעיר, מגיע מיזם 'קפה קולנוע' ומשלב בין השניים. אין לי ספק שהפרויקט יוסיף תוכן לבתי הקפה ויעודד יצירה ירושלמית".
מנכ"ל איגוד יוצרי הקולנוע בירושלים, הבמאי בנימין פרידנברג: "דווקא בתקופה בה עולם הקולנוע מתמודד עם אתגרים רבים, בחרנו לחזק את היוצרים והעסקים הירושלמים באמצעות הפרויקט הזה ולאפשר לציבור ליהנות מהשילוב בין חוויה קולינרית לתרבותית, באמצעות הקרנת סרטים בבתי קפה. ההיענות מצד הציבור – מרשימה"