ריקוד לטיני ליום העצמאות

אלה צפרוב הייתה בת 23 כשהקימה לפני 13 שנה בחולון את E-motion, בית ספר לריקוד, שבו מלמדים היפ־הופ, ריקודים סלוניים ולטיניים, ליידי דאנס ועוד.
5 צפייה בגלריה
מהצעד הראשון
מהצעד הראשון
מהצעד הראשון
(צילום: מומי בוחבוט)
באמצע מרץ, כמו כל שאר המכות שהנחיתה הקורונה, הסטודיו התרוקן מרוקדים וכל השיעורים בוטלו. "בהתחלה זה היה שוק, אבל תפסנו את עצמנו בזמן", אומרת אלה. "במשך כמה ימים צילמנו קורסים שאפשרו לנו להעביר את שיעורי הריקוד - לזוגות וליחידים - לזום.
לקראת יום העצמאות, 29 באפריל, הכינה צפרוב שני שיעורים: בשעה 10:00 בבוקר: פופ MTV לילדים. בשעה 19:30: ריקודים לטיניים לנשים מהצעד הראשון (בן הזוג מוזמן להצטרף).
להצטרפות בחינם: שלחו הודעת ווטסאפ או סמס לטל' 054-5418819.
5 צפייה בגלריה
ליד הבית
ליד הבית
ליד הבית
(צילום: shutterstock)

לך אל הנמלה

בימים שבהם טיולים בטבע מצטמצמים ל-500 מטר, יזמה רשות הטבע והגנים את פרויקט "פקחים צעירים", שממלא את הזמן בפעילויות, סרטונים וחידוני טבע.
באתר יש שלל משימות נגישות ומעוררות חשיבה, שמפעילות את הילדים בתוך הבית ובסביבה הקרובה – בחצר, במרפסות ובגינה. המטרה: להתרחק מהמסכים ולהפעיל את חמשת החושים.
בין המשימות, למשל:
יצירה מן הטבע: למצוא ליד הבית חומרי יצירה כמו עלים, אבנים, זרדים, ענפים, קליפות עצים וגרגרי חול וליצור מהם דמות של בעל חיים.
אתגר הקולומבוס: להגיע למרחק המותר מחוץ לבית, למצוא שטח פתוח ולהרגיש כמו מגלי ארצות: לאסוף בו פריטים שמעולם לא שמתם לב אליהם, כמו אבן מיוחדת, גזע, פרח וענף.
לחפש את השיח: לשוטט ברחבי חצר הבניין, הגינה או הרחוב, לחפש את הפרח, השיח או העץ שהכי מדבר אליכם ולהמציא סיסמה שקוראת לציבור להגן עליו.
גשש בלש: לצאת אל גינת הבית, לחפש חול רך ולבחון מקרוב את השטח בניסיון לגלות עקבות של חתול, לטאה, נמלה או חיפושית.
5 צפייה בגלריה
להפעיל את חמשת החושים
להפעיל את חמשת החושים
להפעיל את חמשת החושים
(צילום: ליבנה שמילה)
גינה לי חביבה: למצוא את המקום המתאים ליד הבית ולהקים בו גינת תבלינים קטנה או לזרוע שתילי פרחים בעציץ קטן.
אני והאוהל שלי: להקים בחצר, בגינה או במרפסת אוהל (או לאלתר סדין ומוטות), לקשט אותו ולשחק בתוכו.
להכיר את הנמלה: לרדת לחצר עם זכוכית מגדלת ולעקוב במשך חמש דקות אחר נמלה אחת: מה היא עושה, מה המסלול שלה (שרטטו אותו) ומתי היא עוצרת?
ויש גם בונוס: המתמידים שיפצחו את המשימות וישלחו תצלומים של שש משימות שביצעו, יקבלו תעודת פקח צעיר של רשות הטבע והגנים. את התמונות אפשר לשלוח ל: mazi.m@npa.org.il
את המשימות והסרטונים תמצאו באתר רשות הטבע והגנים.
5 צפייה בגלריה
בחצר של סבא טוביה
בחצר של סבא טוביה
בחצר של סבא טוביה
(צילום מסך מן האתר)

יומולדת למולדת

אתר podi.tv, שהוקם ביוזמת "התיאטרון שלנו" ורונן גולדפרב, מציע צפייה בהצגות ילדים, בסדרות ובסרטי אנימציה (בלי פרסומות) בסמארטפון ובטאבלט. בימים אלה ניתן לצפות בהצגות בחינם, ביניהן זהבה ושלושת הדובים, בת הים הקטנה, הברווזון המכוער ועוד. ברוח היום החגיגי: ההצגה "יומולדת למולדת" בכיכובו של טוביה צפיר, מתרחשת בחצר של סבא טוביה, שבו גדל צבר-קקטוס מיוחד שאוהב לדבר ולספר.
גם תיאטרון אורנה פורת מציע הצגות לילדים ולבני נוער בחינם, ביניהן המלך סיאם, אי המטמון, מבצע סבא, פסטיבל החיות ועוד. ההצגות זמינות לצפייה עם הכניסה לאתרים.
5 צפייה בגלריה
יצירות של אמנים ישראלים
יצירות של אמנים ישראלים
יצירות של אמנים ישראלים
(צילום: מריה פרייגר)

סיור כחול־לבן וירטואלי

לרגל חגיגות יום העצמאות 2020 בצל הקורונה, גלריית האמנים הישראלים Unity Art House הפיקה תערוכת כחול־לבן המציגה כ־30 יצירות של אמנים ישראלים בהשראת מדינת ישראל. הגלריה תציג באמצעות סיורים וירטואליים יצירות המציגות סמלים, נופים וחפצים שיספרו את סיפורה של מדינת ישראל: צילומים, איורים, ציורים, תכשיטים ופסלים.
מדובר בגלריה קהילתית של עמותת יוניטי ארט, שנוסדה ללא כוונות רווח ומטרתה לסייע לאמנים ישראלים לקדם את יצירותיהם.
לתיאום סיור וירטואלי: הכנסו לפייסבוק: Unity Art House