"אנימיקס" הפסטיבל הבין לאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה שאוצר את מיטב היצירה בתחומים אלו, יתקיים השנה בפעם ה-20. הפסטיבל שאמור היה להיפתח בחודש הבא בסינמטק תל אביב, יתאים את עצמו עקב המצב ויציע 20 תכניות אונליין עם דגש מיוחד על האנימציה הישראלית העכשווית ומפגשי אמן מובילים בתחום הקומיקס, הקריקטורה והאנימציה בארץ. התכנית תתפרש על פני שבועיים בין 18-31 באוגוסט. הגישה להרצאות ולמפגשים – בתשלום, מחיר כרטיס 10-20 שקלים למפגש.

3 צפייה בגלריה
זאב אנגלמאיר - שושקה
זאב אנגלמאיר - שושקה
זאב אנגלמאיר - שושקה
(זאב אנגלמאיר)

״אנימיקס תל-אביב חוגג השנה את שנתו ה – 20, חתיכת פז"ם. לכבוד יום ההולדת חטפנו עוגת קורונה דביקה לפרצוף - אבל למרות הכל ובמיוחד השנה, אנו מציעים לקהל להצטרף אלינו ברשת, וליהנות מאנימציה ישראלית רעננה, שלל סדנאות קומיקס, מפגשי קריקטוריסטים והרצאות, בשבועיים של חגיגת המצוירים גדולה. אנחנו מקווים לקיים את הפסטיבל במלואו בסינמטק בהמשך השנה, בהתאם להתפתחויות״, אומר המנהל האמנותי ניסים (נוסקו) חזקיהו.
מאז היווסדו הפך "אנימיקס" למסגרת היחידה בארץ שאוצרת וחושפת את החומרים המעניינים לקהל הרחב ולמיטיבי הלכת בתחומים אלו תוך טיפוח וחשיפת הדור החדש של אמני האנימציה והקומיקס בישראל.

אסיף 2020 – התחרות ואירוע הגמר

אסיף חוגג את יבול האנימציה הישראלית על כל סוגיה, משנת היצירה שחלפה. מטרתו לחשוף, לשתף ולקדם את אמנות האנימציה בישראל. אסיף הוא האירוע השנתי של יוצרי האנימציה בארץ, שנעשה עם ועבור הקהילה. האירוע נוסד על ידי אסיפ"א ישראל בשנת 2000 ומופק על ידי פסטיבל אנימקס. במסגרת אסיף יערכו מספר הקרנות ותחרות סרטים נבחרים בקטגוריות שונות. את הסרטים המועמדים בקטגוריות השונות תוכלו לראות כאן. הטקס יועבר בשידור חי ובו יוכרזו הזוכים בקטגוריות השונות של תחרות אסיף, החגיגה השנתית של האנימציה הישראלית.

פרצופה של המדינה

כבכל שנה, מוכרז "יקיר הפסטיבל", והשנה זהו האנימטור והקריקטוריסט איתמר דאובה, שאיוריו מלווים מדי שבוע את הטור של סימה קדמון בידיעות אחרונות. דאובה יעביר מפגש אמן מקוון ובו יציג מבחר מאיוריו, ישפוך אור על תהליכי העבודה עם הכותבת ומול עורכי המוסף, יספר את מי הכי קשה לו לצייר, איזה ציורים פסלו/לא אהבו, מתי הבין שאיורים עלולים לעצבן אנשים ואיך להתמודד עם דדליין שבועי מטורף בתוך מציאות פוליטית כאוטית והפכפכה.

3 צפייה בגלריה
עבודה של איתמר דאובה
עבודה של איתמר דאובה
עבודה של איתמר דאובה
(איור: איתמר דאובה)

3 צפייה בגלריה
הנרי קישקה (מתוך התכנית של מישל קישקה)
הנרי קישקה (מתוך התכנית של מישל קישקה)
הנרי קישקה (מתוך התכנית של מישל קישקה)
(איור: הנרי קישקה )

מפגשים עם אמן

בין שלל הקרנות הסרטים גם אמנים שונים יתארחו בפסטיבל ויספרו על תהליכי העבודה שלהם. האנימטורית והמוזיקאית טל לוטן תספר על יצירת השיר והקליפ החדש ״תותים״. הקומיקסאית והמאיירת נעה כ״ץ תספר איך הופכים סיפורים להט״בים אישיים לקומיקס דוקומנטרי. האנימטור יוני שלמון ירצה על מאחורי הקלעים של הסרט "ספיידרמן: אל ממד העכביש". הקומיקסאי ארז צדוק שיצר את הרומן הגרפי-אוטוביוגרפי "טרנקילו" יחשוף תמונות וסיפורים מהטיול ששינה את חייו וכיצד הקומיקס הציל אותו יותר מפעם אחת. המאייר מישל קישקה יציג מבחר עשיר של עבודות שמספרות את מסלול חייו ויציג במקביל קריקטורות שצייר על אביו שנפטר מקורונה בגיל 94 באפריל האחרון. גם גיבורת העל, הדיווה הצוירת שושקה אנגלמאיר תציג סרטונים שמספרים על עלייתה המטאורית, וגם את הציורים המקוריים של שושקה כשהיתה עדיין קומיקס בשחור לבן. הקומיקסאי אורי פינק יעביר סדנת קומיקס מקוונת לכל המשפחה בעזרת דפי עבודה שיעזרו למשתתפים ליצור דמות קומיקס משלהם.
פסטיבל אנימיקס, 18-31.8.20. www.animixfest.co.il.