אביו של אלון ולד, סרן במיל' רמי ולד, נהרג בגבעת התחמושת ב-6 ביוני 1967 כשאלון היה בן שנה. את החיבור אל האב שלא הספיק להכיר הוא מחפש מאז בכל דרך אפשרית. לכן לא מפתיע שבשנים האחרונות הוא משמש כנציג הבנים וראש תחום האירועים בגבעת התחמושת.
2 צפייה בגלריה
אלון ולד בימי טרום הקורונה
אלון ולד בימי טרום הקורונה
אלון ולד בימי טרום הקורונה
(צילום: ארכיון גבעת התחמושת)
ולד, תושב רחובות, גדל על ברכי מורשת הגבורה, ולפני 13 שנים נקרא לדגל לאתר גבעת התחמושת. המטרה הייתה להפוך אותו ממקום של הנצחה לאתר שמציג את הלוחמים גם כאנשים שמאחוריהם סיפור חיים. "המטרה שלנו היתה לקחת את הסיפור הגדול של המערכה על ירושלים לאתר שמציג את הלוחמים כאנשים שמאחוריהם סיפור חיים וערכים – ולהביא אותו כדבר רלוונטי לדורות הבאים", הוא אומר. "ההחלטה המודעת שלנו בשנים האחרונות הייתה לעסוק פחות במוות ובשכול, ויותר בבני האדם ובמסרים חינוכיים. וכך, לפני שמונה שנים, התחלנו לערוך כאן ערבי זמר. פעמיים בשנה – ביום הזיכרון וביום ירושלים - אנשים קורעים את החזה ושרים שירים מאחדים ומגבשים, שהם חלק מפס הקול של החיים שלנו. בהמשך הצטרפו לערבים האלה זמרים ומבצעים כמו מירי אלוני, רוחמה רז, דורית ראובני, חנן יובל, דפנה ארמוני, אהרון פררה, אנסמבל דרור ועוד".
רגע לפני האביב הנוכחי התבשר ולד, כמו כל העולם, שערבי השירה בציבור המתוכננים בטלים ומבוטלים. "מצאתי את עצמי יושב וחושב, לא נשיר בגלל הקורונה?! החלטתי להרים אתגר שיתופי בשם גבעת התחמושת, כי במקום שמדבר כל השנים על עמידות והשראה, אנחנו לא יכולים לעמוד מהצד".
2 צפייה בגלריה
מסורת של שנים בגבעת התחמושת
מסורת של שנים בגבעת התחמושת
מסורת של שנים בגבעת התחמושת
(צילום: ארכיון גבעת התחמושת-)
ולד המציא פורמט של אתגר שירים שיתופי יחד עם הגולשים: פלייליסט הבידוד האולטימטיבי. "הזמנו את הציבור להציע את כל השירים שיש בהם הטיות למילים בדידות, בודד, לבד, בידוד. הפצנו את האתגר בקבוצות חובבי הזמר, שהעלו קישורים חיים של השירים עם קרדיטים ליוצרים. המטרה הייתה להגיע ל-100 שירים - וקיבלנו מהר מאוד יצירות בכל השפות. נוצר לנו פלייליסט שיתופי של 100 שירים, בהם פנס בודד של חוה אלברשטיין, לא לבד של קובי מרימי, לבד בקרנבל של נורית גלרון, לא טוב היות אדם לבדו של יהודית רביץ ועוד ועוד. בעתיד הקרוב, כשיוסר הסגר, אנחנו מתכננים לערוך ערב זמר עם השירים מתוך הפלייליסט, וגם להעניק פרס למי שהעלה את מספר השירים הרלוונטיים הגדול ביותר".
משהושלם פלייליסט המבודדים והגיע לקו ה-100, הועלה אתגר מספר 2, והציבור מוזמן להשתתף בו: שירים עם המילים ביחד, יחדיו, איחוד וכו'. "הציבור מוזמן להציע שירים עם כל משחקי המילים בכל השפות", מזמין ולד, וכבר עובד על שני האתגרים הבאים, שיכללו מילים של גבורה ושל אהבה.
כולם מוזמנים להציע שירים לאתגר מספר 2, וגם ליהנות מהאזנה לפלייליסט המבודדים שכבר הושלם, דרך עמוד הפייסבוק של גבעת התחמושת.