דיירת נוספת ומטפלת בבית אבות בירושלים חלו בקורונה. מדובר בבית האבות "בית טובי העיר", בית לדיור מוגן למגזר הדתי ברוממה.
1 צפייה בגלריה
בית הדיור המוגן "טובי העיר" רוממה
בית הדיור המוגן "טובי העיר" רוממה
בית הדיור המוגן "טובי העיר" רוממה
(צילום: יח"צ )
אמש (ד') קיבל בית האבות עדכון ממשרד הבריאות כי דיירת בת 98 והמטפלת האישית שלה כנשאיות בנגיף הקורונה.
"מדובר במטפלת פרטית אשר המשפחה הביאה לדיירת, שחשה בתסמינים ולאחר בדיקה אובחנה כנשאית של הנגיף. עם קבלת המידע פעלו מנהלי המוסד לטפל בדיירת שהייתה תחת טיפולה, והיא פונתה לבית החולים, שם אובחנה כנשאית", מסרו מבית האבות.
בשל כך, כלל הדיירים במקום נמצאים כעת בבידוד בדירותיהם וכן אנשי הצוות במקום. שאר אנשי הצוות והעובדים אשר היו במגע עם השתיים נמצאים בידוד בביתם. "בית האבות, כמו כלל בתי הדיור המוגן בישראל, ממשיך לפעול בהתאם להנחיות ובליווי משרד הבריאות", הוסיפו.
בהתאם להוראות המשרד עם תחילת המשבר, הונחו הדיירים לצמצם את שהותם במרחב הציבורי. מתאריך ה-15/3 חדר אוכל המרכזי הושבת והדיירים מקבלים את הארוחות ישירות לדירותיהם, פעילות התרבות לדיירים שונתה והותאמה לכללים של שמירת מרחק בין הדיירים, עם פעילות פרטנית ומקומות מאווררים. כלל העובדים החיוניים שנמצאים במקום מתנהלים עם מיגון מלא: כפפות, מסכות וסינרים.
מנהלי המוסד נמצאים בקשר רציף עם הדיירים ובני משפחותיהם ומעדכנים אותם על המצב.
מנכ"ל "בית טובי העיר", עמנואל גלוברמן מסר: "לכל אורך השנה אנו פועלים לשמור ולהגן על הדיירים שלנו, קל וחומר מאז תחילת משבר הבריאות העולמי שתקף אותנו. העובדים והצוות הרפואי מתנהלים בהתאם להוראות משרד הבריאות ומקפידים על שימוש באמצעי מיגון. אנו מבצעים תדיר חיטוי וניקוי של השטחים הציבוריים, פתחנו ערוץ תקשורת טלוויזיוני תוך מוסדי, לרווחת הדיירים שנתבקשו להישאר בחדריהם, לשם העברת פעילות תרבות ובידור ושמירה על תקשורת אישית וישירה עם כלל הדיירים.
"אנחנו בקשר יומי ומתמיד עם הדיירים ומשפחותיהם אנו ממשיכים לעקוב אחר המקרה, מפקחים עליו ופועלים ביחד עם משרד הבריאות. לצערנו במשרד הבריאות לא נענו לדרישתנו לאפשר בדיקות לקורונה לכל הדיירים ולכל הצוות, אנו מאחלים רפואה שלמה לדיירת ולמטפלת ובריאות טובה לכל עם ישראל".