בעקבות ההחלטה להטיל "סגר נושם" ב-15 שכונות בירושלים, עומסים נרשמו הבוקר (ב') ברשת השיווק 'רמי לוי' בגבעת שאול. משרד הבריאות פרסם הבוקר כי מספר חולי הקורונה בעיר עומד על 1424, מדובר בעלייה של 10% תוך יממה.
(עומסים בכניסה לרשת השיווק רמי לוי בגבעת שאול. צילום: ענת יורובסקי)
תושב קרית משה, עזרא אמר בשיחה עם מיינט ירושלים: "ידענו כבר לפני שבועיים שזה הכיוון. ההחלטה על הסגר מובנת, מוצדקת. לא רוצים שיהיה מה שקרה בפורים. ערכתי היום קניות גדולות - גם לפסח וגם לסגר.
"אנשים סביבי, המשפחה, מגיבים להחלטה בזהירות. יש דאגה ואחריות לסביבה. מקבלים את ההחלטה על הסגר - היא כואבת אבל מוצדקת".
2 צפייה בגלריה
עומסים ברמי לוי בגבעת שאול
עומסים ברמי לוי בגבעת שאול
עומסים ברמי לוי בגבעת שאול
(צילום: ענת יורובסקי)
תושבת נוספת, רחל משכונת הר נוף סיפרה כיצד קיבלה את הבשורה על הסגר: "אין מה לעשות. צריך להירתם למשימה הזאת".
האם יש חשש מחוסרים?
"שכונה עם הרבה ילדים קטנים. בגלל זה יצאתי לעשות קניות גדולות. רוב האנשים מקבלים את הסגר. אנחנו שכונה עם הרבה חוצניקים, אז היו אצלנו הרבה חולים בהתחלה. כרגע רואים שהסופרים מפוצצים, אפילו ביצים שחששו שלא יהיה יש".
רחל שעורכת קניות עבור הוריה המבוגרים הסבירה כי היא דואגת בעיקר לתושבים הוותיקים בשכונה: "מי יעשה להם קניות אם לא ניתן יהיה לצאת? אני כרגע עושה קניות להורים שלי. בכל זאת אני מניחה שלא ישאירו אותם לבד".
2 צפייה בגלריה
רשת השיווק "יש חסד"
רשת השיווק "יש חסד"
עומסים נרשמו גם ברשת השיווק "יש חסד"
(צילום: ענת יורובסקי)
איך תערכו את ליל הסדר?
"זה סדר ראשון שאנחנו נעשה לבד וההורים לבד. לראשונה כל משפחה בביתה - למרות שההורים גרים ממש לידי. עדיף להישאר שנה אחת בבית ולשמור עליהם".
היום בצהרים צפויה ועדת השרים לאשר את הסגר על 15 שכונות בירושלים: הר נוף, בית וגן, גבעת מרדכי, רמות, רמת שלמה, סנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, גבעת שאול, וקריית משה.