אושפז כחולה קורונה במצב קשה, החלים, ותובע את סין: ג'וני מאגלטון, נהג אוטובוס התיירים שהיה הראשון בישראל להידבק בקורונה, והשבוע השתחרר מבית החולים לאחר שהחלים ממחלתו – הגיש אתמול (חמישי) תביעה ייצוגית נגד רפובליקת סין, בגין נזקי הקורונה.
1 צפייה בגלריה
סין במהלך התפרצות הנגיף
סין במהלך התפרצות הנגיף
סין במהלך התפרצות הנגיף
((צילום: gettyimages))
התביעה, על סך 180 מיליארד ש"ח, הוגשה נגד רפובליקת סין, צבאה, והמכון הווירולוגי בעיר ווהאן – מוקד התפרצות הנגיף. על פי הנטען בתביעה, נגיף הקורונה הינו נשק ביולוגי, ששוחרר ממתקן לא חוקי בעיר ווהאן בסין.
על פי הנטען, הנגיף פותח כנשק ביולוגי במעבדה לא חוקית בעיר ווהאן, והופץ ממנה אל סין ואל העולם דרך אנשי צוות רשלנים במעבדה. "מאחר שפיתוח והפצה של נשק ביולוגי הוצא מחוץ לחוק" נכתב בתביעה, "הרי שהווירוס שהופץ על ידי סין מהווה נשק בלתי חוקי בעליל, ולמעשה כמו פעולת טרור המכוונת להרס המוני של מרכזי אוכלוסין בעולם ובמדינת ישראל".
עוד נכתב בכתב התביעה כי, בנובמבר השנה, גרסה חדשה של וירוס הקורונה "פותחה על ידי הנתבעים כנשק צבאי". התובעים מבססים טענה זו על העובדה כי התפרצות המגיפה התחילה בעיר ווהאן בסין, בסמוך אליה "מצויה המעבדה היחידה בסיווג גבוה לטיפול בווירוס הקורונה הקטלני".
בתביעה מצוין כי ג'וני מאגלטון נפגע באופן קשה מוירוס הקורונה: כזכור, מאגלטון נדבק בנגיף לאחר שהסיע קבוצת תיירים. הוא אושפז בבית החולים במחלקה לטיפול נמרץ, ורק השבוע שוחרר מבית החולים לאחר שהחלים מהמחלה.
מאגלטון משתף פעולה יחד עם ארגון 'freedom watch' ארגון אמריקאי שהגיש לאחרונה גם תביעה בבית הדין הבינלאומי בהאג כנגד סין בגין הפצת הנגיף. תובעים נוספים הינם שני בעלי עסקים ישראלים שנפגעו מהמצב הכלכלי בו שרויה המדינה בשבועות האחרונים.