טרגדיה: בן ה-63 שנפטר הבוקר בהדסה עין כרם עקב מחלת הקורונה הוא בן ציון קופרשטוק (63) מירושלים. קופרשטוק סייע לארגן מדי שנה את הילולת רבי שמעון בר יוחאי.
2 צפייה בגלריה
בן ציון קופרשטוק ז"ל
בן ציון קופרשטוק ז"ל
בן ציון קופרשטוק ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
מוקדם יותר פרסם בית החולים הודעה על מותו והסביר כי הוא "סבל ממחלות רקע משמעותיות". הוא הותיר אחריו עשרה ילדים ונכדים רבים. קופרשטוק ניהל את סמינר בית יעקב הישן, אך מוכר בציבור החרדי כ"אבא של מירון" - מי שארגן מדי שנה את הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. אחת מתרומותיו הגדולות להילולה היתה "מרפסת הכהנים", שאפשרה לכהנים לקחת חלק בחגיגות במרחק מהקבר.
צבי קופרשטוק, בנו של בן ציון אמר בשיחה עם מיינט ירושלים: "מגיל צעיר אבא שלי נהג לעשות חסד עם הציבור ולהושיט יד בכל מקום שהיה צריך עזרה. לדוגמא, בהילולות הגדולות של הציבור החרדי כמו במירון בל"ג בעומר ובקבר רחל. בשנות ה-20 לחייו לפני 40 שנה היו הילולות קטנות והוא זה שדאג לפתח אותם. הוא דאג לחלק פטל קר ולעשות סככות ולהנגיש דרכים - זה בצד הציבורי, בצד הפרטי - אין אדם בירושלים שפנה אליו והיה זקוק למשהו אי פעם ולא קיבל עזרה. תמיד הוא עשה כל מה שהוא היה יכול לעשות למען העזרה לזולת, לא משנה אם היו לו האמצעים לזה או לא. אפילו הלך לתקן בעצמו אם מישהו היה זקוק לכך".
2 צפייה בגלריה
בן ציון קופרשטוק ז"ל
בן ציון קופרשטוק ז"ל
בן ציון קופרשטוק ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
ביום שבת בשבוע שעבר סיפר בנו כי אביו לא הרגיש טוב. "היה לו חום וחולשה. שאלנו אותו אם יכול להיות שנדבק במשהו והוא לא ידע לענות. התקשרנו למד"א לבקש שיערכו לו בדיקה, והם אמרו שעדיין לא הופיעו כל התסמינים ולכן לא ניתן לבצע אותה".
ביום רביעי האחרון בני המשפחה התקשרו שוב למד"א ולמרות שאביהם לא סבל משיעולים או קוצר נשימה עדיין מצבו אינו טוב. "צוות מד"א הגיעו לעשות בדיקת קורונה שיצאה שלילית - אז הם לא חשבו שצריך לאשפז אותו. בשבת בבוקר היו לו קשיי נשימה חמורים מאוד והזמנו מד"א. אשפזו אותו ואחר כך עשו לו עוד בדיקה שהיא כבר יצאה חיובית. שאלנו מה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב, והם אמרו שבבוקר ידעו טוב יותר מה הטיפול הנכון. לצערנו הוא לא שרד עד הבוקר, ובארבע לפנות בוקר אמא שלי התקשרה אלי כדי לבשר לי שאבא הלך לעולמו. אין לנו שום טענות כלפי משרד הבריאות - הם עשו ככל יכולתם, אנחנו עשינו ככל יכולתנו. כך ה' רצה".