בשכונת מאה שערים ממשיכים לצפצף על צו בריאות העם: עשרות תושבים בשכונה נתפסו במהלך סוף השבוע כשהם מתקהלים בניגוד להנחיות הקורונה. כוחות משטרת ישראל פעלו מערב ליל שישי ולאורך שעות הבוקר של השבת במאה שערים ואזורים נוספים בירושלים, על מנת לאכוף את הנחיות צו בריאות העם ורשמו קנסות למפרי הצו.
1 צפייה בגלריה
הפשיטה במאה שערים
הפשיטה במאה שערים
מעצר במאה שערים, השבוע
(צילום: לירן תמרי)
אמש, זיהו במספר מקומות קומץ של כמה עשרות מתושבי האזור שמפרים את ההנחיות ומסכנים את בריאות הציבור ונמצאים ברחוב, חלקם החלו מיידים אבנים לעבר כוחות המשטרה שנאלצו לפזר את חלקם באמצעים לפיזור הפגנות.במהלך הבוקר המשיכו הכוחות לפזר תושבים שהתגודדו בניגוד לצו ופעלו אל מול אחרים שניסו לקיים תפילות בבתי כנסת ובאזורים פתוחים בניגוד לצו.
במהלך הפעילות נאלצו השוטרים להתמודד עם חשודים שתקפו והכשילו שוטרים ו-10 חשודים נעצרו בגין חשד לתקיפה והכשלת שוטרים. במהלך השבת, במספר מקומות נוספים ברחבי ירושלים זיהו הכוחות אזרחים שהתארגנו והתפללו במקומות פתוחים ובתי תפילה ופיזרו את המתפללים. 30 דו״חות נרשמו במהלך הפעילות.
״המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. לצד ביצוע כלל המשימות המוטלות לפתחה של המשטרה בהקשר של הביטחון השוטף, אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי, משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה למניעת התפשטות הנגיף ככל שיידרש, הכול במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו״ נמסר.
פורסם לראשונה: 18:24, 04.04.20