תכנון החלל
בעיצוב מטבחים מהיסוד חשוב מאוד לחלק את החלל נכון. חלוקה פרקטית תאפשר לכם לנוע בקלות בחלל, להגיע לכול חפץ ופריט קושי ואפילו ליהנות מאור טבעי בצורה טובה יותר. בתכנון חשוב שתיקחו בחשבון את דרך ההתנהלות שאליה אתם רגילים במטבח. כלומר, כאשר אתם מבשלים היכן יהיה לכם הכי נוח לגשת לתבלינים או למקרר, לכמה שטח עבודה אתם זקוקים, היכן אתם רוצים שיונחו המכשירים החשמליים ועוד. לצד זאת, חשוב כמובן לקחת בחשבון את חיבורי התשתית הקיימים בחלל, כמו תשתיות המים והחשמל. חשוב להתייחס גם לחלונות הנמצאים בחלל, שכן באמצעות עיצוב נכון תוכלו לנצל את האור הטבעי בצורה אופטימלית במהלך שעות היום.
לאחר שהגדרתם את הצרכים שלכם באופן מדויק, אנו ממליצים לפנות למעצב/ת מטבחים שיוכלו להעניק לכם הכוונה מקצועית. המטבח הוא חדר שבו יש אלמנטים רבים, אשר עיצובו מראשית עשוי להיות מאיים ללא ידע מקצועי. אדם המתמחה בעיצוב חלל זה, ידע לקחת את הצרכים שאותם הגדרתם ולתרגם אותם לתכנון חלל פרקטי ביותר.
1 צפייה בגלריה
מטבח מרהיב ופרקטי
מטבח מרהיב ופרקטי
מטבח מרהיב ופרקטי
(צילום: pexels)
איזה סגנון מדבר אליכם?
לפני שאתם מתחילים לבחור את האלמנטים השונים לחדר, כדאי שתבינו איזה סגנון אתם אוהבים. למרבה המזל ישנם המון סגנונות שמהם תוכלו לבחור, והבחירה תפלס את דרככם לשלבים הבאים ביתר קלות. למשל, ישנו הסגנון המודרני המתאפיין בקווים חלקים ועיצוב מינימליסטי. במטבחים מסוג זה לרוב ישולבו ארונות ומגירות ללא פרזול, צבעים ניטרליים עם שילוב של צבעי דגש מוקפדים, ובחירה במשטחים חלקים ללא הדפסים או דוגמאות. בחירה זו היא נהדרת לבתים שבהם שטח המטבח קטן יחסית, שכן המשטחים החלקים יוצרים תחושה של מרחב וזרימה.
מהצד השני ישנם מטבחים בסגנון מסורתי, שבהם ישולבו פרטי פרזול מחוספסים, חומרים טבעיים, צבעים מרגיעים ונעימים ושילוב של דוגמאות מסורתיות. פעמים רבות סגנון עיצוב זה יקרא גם כפרי, משום שהוא יוצר תחושת ביתית, פשוטה וחמימה. זהו סגנון אהוב מאוד על משפחות בשל האווירה שהוא יוצר, וניתן לתרגם אותו לכול גודל מטבח.
מי שרוצה ליהנות מכל העולמות ככל הנראה יבחר במטבח האקלקטי, המשלב אלמנטים שונים שיוצרים בתוכו ניגודיות מסקרנת. בסגנון זה לרוב נראה הרבה יותר צבע, חלוקה של המטבח באזורים שונים בחלל ולא אל מול קיר אחד בלבד וגם שילוב של אביזרי נוי שונים. בחללים קטנים סגנון זה עשוי ליצור עומס, אך בחללים גדולים הוא מאפשר המון חופש יצירתי. ההמלצה שלנו היא לשאוב השראה מהרשת, לראות אילו תמונות מדברות אליכם ולהראות אותם למעצב/ת כדי להגדיר את הסגנון האהוב עליכם.
הפונקציונליות מתבטאת באחסון
אם אתם רוצים שהמטבח שלכם יהיה לא רק יפה אלא גם נוח, אתם חייבים לתכנן נכון את אזורי האחסון שלכם. בעיצוב החלל מראשית אתם למעשה זוכים בהזדמנות לתכנן את המגירות, הארונות והמדפים כך שהם יתאימו בדיוק לדרך שבה אתם אוהבים לעבוד במטבח. לדוגמה, אם אתם חובבי תבלינים נלהבים, השקיעו בארון תבלינים שיהיה נגיש לכם בעת הבישול. אם אתם נוהגים לבשל עם מכשירים חשמליים מגוונים, ודאו שיש מספיק מקום עבורם בארונות. תכנון מקומות אחסון נכון יאפשר נגישות וזרימה בעת הבישול.
אל תשכחו את התאורה שמעל ראשכם
כשאנו מבשלים אנו מתעסקים עם לא מעט כלים חדים ומסוכנים. זו בדיוק הסיבה שבגינה התאורה במטבח חשובה כל כך. לכן, בעיצוב אל תשכחו גם את התאורה. ודאו שיש מספיק מקורות אור כדי לספק ראות טובה של משטח העבודה. מומלץ להשקיע גם בתאורת תקרה וגם בגופי תאורה קטנים המאירים את השיש בצורה ממוקדת. אל תשכחו שתאורה גם יוצרת אווירה, ולכן עליה לשטוף את החלל כדי ליצור תחושה של חמימות ואופטימיות.