זה האיחוד שבמשק מדברים עליו: מצד אחד חברת גלש"ן שווקים, הפעילה משנת 1986 בירושלים, הוקמה ע"י אגודת הסטודנטים ונרכשה בשנת 1999 ע"י אבי חבר איש עסקים ויזם נדל"ן מוכר בירושלים ושותפו מורן רז. החברה מספקת שירותי אבטחה והשמה בתחומים שונים. מדובר בחברה ותיקה, אמינה, מומלצת אשר נהנית מקהל לקוחות רחב, הן במגזר הפרטי, העסקי והציבורי.
ומהצד השני חברת נ.א שלדג, הנחשבת אף היא לחברה מומלצת ומובילה בתחום של שירותי אחזקה וניקיון בפריסה נרחבת. מדובר על חברה שעובדת עם מוסדות שונים, בתי עסק, וכן עם גורמים אחרים.
1 צפייה בגלריה
לחיצת יד
לחיצת יד
לחיצת יד
(צילום: ShutterStock)
כעת, כאמור, חברת גלש"ן רכשה מניות מחברת נ.א שלדג, נ.א שלדג הפכה לחברת בת מקבוצת גלש"ן שמספקת מגוון רחב של שירותים, בין אם זה למגזר הפרטי, הציבורי או העסקי, זאת על פי הצורך של לקוחות החברה.

ללכת יחד

שילוב כוחות במשק בין חברות שונות באמצעות רכישת חברה אחת על ידי החברה השנייה הוא דבר מוכר, מקובל ושכיח. לעיתים זה מתבצע מחוסר ברירה, בעיקר כשמדובר על חברות קטנות אשר נרכשות על ידי חברות גדולות, ולעיתים זה מתבצע מתוך הבנה שכך יהיה ניתן לספק ללקוחות של שתי החברות וכן ללקוחות חדשים, פוטנציאליים, שירותים רבים יותר, בצורה איכותית ורחבה יותר.
זה המקרה שלפנינו. חברת גלש"ן שווקים רוכשת מניות של חברת נ.א שלדג ובכך שתיהן מתאחדות, ויעניקו ללקוחותיהן מגוון רחב ושלם יותר של שירותים הכולל שירותי אבטחה, משאבי אנוש, שירותי ניקיון ושירותי אחזקה.

מה מרוויחים הלקוחות מהאיחוד בין החברות?

בראש ובראשונה הם מרוויחים חברה שיש לה יכולות לספק מגוון רחב של שירותים ברמה גבוהה. גם לפני כן, חברת גלש"ן או חברת נ.א שלדג, יכלו לספק מגוון שירותים ללקוחות שלהם, אך באופן טבעי, הן היו הרבה יותר מוגבלות מאשר כעת, כאשר שתי החברות מתאגדות ביחד, יש להן כוח שירותי גדול יותר, יש להן הרבה יותר אמצעים ובוודאי הרבה יותר יכולות כלכליות לביצוע עבודות בתחומים שונים.
שנית, החברה נהנית מפריסה רחבה וזמינות רבה יותר. מאחר ויש לה כוח אדם גדול יותר ויכולות מקצועיות מוגברות, אז לחברה יש יכולת לספק מגוון שירותים בפריסה הרבה יותר רחבה, בו זמנית. כך לקוחות יכולים ליהנות משירותים מיידים, בכל עת, ללא תנאי וללא שיהוי.
שלישית, החברה יכולה לקחת על עצמה פרויקטים שבעבר, שתי החברות לא בהכרח יכלו לקחת על עצמן, בין אם זה במגזר הפרטי ובין אם זה במגזר העסקי או הציבורי, וכמובן היא יכולה לעמוד בו בתנאים טובים יותר.
ורביעית, החברה יכולה להציע פתרונות ייחודים, שלא נמצאים אצל מרבית החברות בשוק.