כ-25 מנהלות ומנהלי משאבי אנוש מחברות היי-טק מובילות בירושלים השתתפו השבוע במפגש בנושא ״הערך של הגיוון התעסוקתי״. את המפגש יזמו ארגון Start-Up Nation Central, ו-Scale-Up Velocity בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים.
1 צפייה בגלריה
אזור חברות ההייטק בהר חוצבים
אזור חברות ההייטק בהר חוצבים
אזור חברות ההייטק בהר חוצבים
(צילום: יואב דודקביץ )
המפגש התקיים כחלק מ'קהילת מנהלות משאבי האנוש בירושלים' המונה כיום כ-50 חברות, במטרה לתת למשתתפות כלים ומידע בנושא שילוב אוכלוסיות מגוונות בתעשיית ההייטק ובסטרטאפים כמו יצירת קבוצה מקצועית לשיתוף וחלוקת ידע בין המנהלות. במפגש התארחה שרית מרציאנו, Country HR Lead – Google IL, שספרה על תהליכי הגיוון שמובילה Google בישראל ובעולם.
"על תעשיית הייטק להרחיב ככל הניתן את הגיוס גם לעובדים מוכשרים ובעלי יכולות גבוהות, המגיעים מרקעים שונים, ביניהם ערבים, חרדים וכאלו שאינם בהכרח בוגרי היחידות הטכנולוגיות בצה"ל או בעלי תואר ראשון״, אמרה ענת גרימלנד, סמנכ"לית אסטרטגיה ב-Scale-up Velocity. ״אנחנו מקווים שבזכות תוכניות מצוינות שונות אותן אנו מובילים, לצד קהילות כמו 'מנהלות משאבי אנוש בירושלים' נוכל לגשר על המחסור בהון האנושי הקים בתעשיית הייטק, ולציור גיוון תעסוקתי אמיתי בחברות המובילות בישראל".
ענבל גוטסמן, Jerusalem ecosystem Manager ב-SNC הוסיפה: "הקהילה נולדה מתוך רצון של מנהלות משאבי אנוש בחברות היי-טק ירושלמיות לענות על המחסור בכוח אדם איכותי ולעסוק בלמידת עמיתים, ואנחנו ב-SNC נותנים מעטפת תמיכה ומסייעים בקיום המפגשים. אנחנו פועלים על מנת להגדיל את הקהילה, לחזק את הכישורים המקצועיים של המנהלות וליצור הזדמנויות נוספות לחברות ההייטק הירושלמיות".
איציק עוזר, מנהל הפיתוח העסקי ברשות לפיתוח ירושלים ציין: "ירושלים רואה חשיבות גדולה בקישור בין ההון האנושי האיכותי והכישרוני שיש בעיר לבין החברות המובילות הפועלות בה. הרשות, יחד עם המשרד לירושלים ומורשת ועיריית ירושלים ובשיתוף פעולה הדוק עם SNC פועלת להכשיר אוכלוסיות מכל הסוגים לעבוד במשרות איכות כחלק מהאסטרטגיה של הפיתוח הכלכלי של העיר".
Start-Up Nation Central הוא ארגון ללא מטרות רווח הבא לחזק את תעשיית ההייטק והחדשנות הישראלית ולאפשר לה להמשיך לצמוח ולתרום לכלכלת ישראל. הארגון מחבר בין ממשלות, תאיגידים עסקיים ומנהיגי עמותות מכל העולם לבין חברות טכנולוגיה וחדשנות ישראליים , ומסייע בפיתוח מגזרים טכנולוגיים עתירי פוטנציאל צמיחה.
Scale- Up Velocity מבית SNC היא חברה לתועלת הציבור העוסקת בקידום תעשיית ההייטק באמצעות מתן פתרונות לאתגרים העומדים בפניה בתחום ההון האנושי. Scale-Up Velocity מפתחת תכניות ומודלים חדשניים המוכוונים להגדלת היצע המפתחים המוכשרים בתעשיית ההייטק ולמיצוי הטאלנטים בישראל, באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם חברות הייטק ועל בסיס ניתוח צרכי התעשייה. Scale-Up Velocity מקדמת יוזמות ושיתופי פעולה אסטרטגיים בין המגזר הציבורי והפרטי לגורמי ממשל, אקדמיה וקהלי יעד רלוונטיים.