אין חולק על כך שמחירי מוצרי הפארם והקוסמטיקה בארץ גבוהים בכל קנה מידה. בעוד ברשתות הגדולות בארץ המחירים ממשיכים להאמיר, בירושלים הצליחו לפצח את הנוסחה ומביאים בשורה של מחיר נמוך באופן יוצא דופן ברשת הפארם של ליאור עדיקה. אז איך מוצרי פרימיום מקוריים נמכרים במחירים כל כך זולים? עדיקה מסביר כי חזונו הוא להביא בשורה מתחדשת לצרכנים, הן מבחינת השירות והן מבחינת המחיר.
2 צפייה בגלריה
סניף 'ליאור עדיקה'. יח"צ
סניף 'ליאור עדיקה'. יח"צ
סניף 'ליאור עדיקה'. יח"צ
ליאור התחיל ללמוד את העבודה מאביו. במקביל החל בלימודיו האקדמיים לתואר ראשון במינהל עסקים ולתואר שני במשפטים ומשם החל להתפתח כרשת חנויות.
שאלנו את ליאור עדיקה כיצד מצליחים לשלב מחיר ללא תחרות עם מגוון ושירות. "כדי לתת ללקוח שירות איכותי עם מגוון רחב של מוצרים צריך להרכיב צוות מנצח. אצלי כל השדרה הניהולית מורכבת משחקני נשמה שלמדו את המטריה מלמטה ומגיעים כל בוקר לסניפים עם תחושת שליחות ומסירות", הוא עונה. כדי להבין על מה מדובר הצטרפנו לישיבת הנהלה באחד מסניפי הרשת. בישיבת ההנהלה, שהאווירה בה הזכירה שילוב בין ארוחה משפחתית לבין תדרוך צבאי לקראת נוהל קרב, הבנו כיצד רשת הפארם הירושלמית מצליחה פעם אחר פעם לחתוך את המחירים ולהיות אלטרנטיבה איכותית וחסכונית לרשתות הגדולות.
"ההחלטה היא להיות יעילים ובכך לייצר את רשת הפארם החברתית של ישראל", מסביר ליאור. "אני מצליח להביא את החנויות להיות יעילות יותר מבחינת ההתנהלות מצד אחד ומן הצד השני לעבוד בשיתוף פעולה נכון עם הספקים שלי. מנוף נוסף הוא שילוב יבוא מקביל במידת הצורך. החיסכון מתגלגל ישר לצרכן".
2 צפייה בגלריה
ליאור עדיקה, יח"צ
ליאור עדיקה, יח"צ
ליאור עדיקה, יח"צ
המדפים המלאים בכל טוב בסניפים המרווחים של ליאור עדיקה מלמדים אותנו כי התמחור על המוצרים זול מראש. "המבצעים אצלנו הם באמת מבצעים. אני לא מעלה במוצר אחד ומוריד במוצר השני, וכשיש מבצע הוא אמיתי", אומר עדיקה. "חוט דנטלי מתומחר אצלנו בין 4.00 ל 7.90, פער של יותר מ-100% בהשוואה לרשתות. מארז תחבושות של אולוויז, אחד המותגים המובילים ביותר בתחום יעלה אצלנו הרבה פחות ולאורך כל השנה. הציבור התרגל שלא צריך לרדוף אחרי מבצעים וקופונים, מחיר המדף פשוט זול. כאשר אנו יוצאים במבצע השפה משתנה. מחירים כאלה אי אפשר למצוא בשום מקום אחר".
חזקים בבשמים
אחד התחומים החזקים ביותר בחנויות הפארם הוא תחום הבישום והקוסמטיקה. בשעה שאצל המתחרים הגדולים ניאלץ להיפרד מכמה מאות שקלים בשביל מותגי הבשמים המובילים, ב'ליאור עדיקה' מצליחים להביא את אותו המותג במחיר שונה לחלוטין. "ההבדלים במחיר יכולים להגיע לפערים עצומים", אומר ליאור. "ההחלטה, כמו תמיד, היא להשאיר את הלקוחות שלנו מרוצים ולדעת להביא להם את המחיר הטוב ביותר ולאורך כל השנה".
ומה המחשבות לעתיד, להפוך לרשת גדולה יותר?
"רק לפני חמישה חודשים פתחנו את הסניף החדש בתחנה המרכזית. אני רואה אותנו גדלים ומתפתחים בעזרת השם, כאשר החזון הוא להמשיך להביא את הבשורה לצרכנים. חשוב שאנשים יידעו שאפשר לקנות ממותג ובזול ובלי לחכות למבצעים. הכי חשוב שהציבור מרוצה".
ליאור עדיקה – יד חרוצים 22; יפו 220 התחנה המרכזית; 'כלבוטק' יפו 52