מאות קונים שהגיעו השבוע לסניפים של 'כפר השעשועים', השייכים לזכיין עידן מלול, נדהמו לראות אותם סגורים. "ידיעות ירושלים" חושף: הם נסגרו לאחר שמלול נקלע לחובות. אלא שבינתיים הוא מעלה לרשתות החברתיות תמונות שלו כשהוא מבלה בחו"ל והספקים זועמים: "הוא חוגג ואנחנו בוכים".
חובות המיליונים של מלך המועדונים גיא כהן הסמל מתפרק: מה קורה ל 'בית הכנסת הגדול'?
בקיץ האחרון לא יכול היה הירושלמי הממוצע להתחמק מהמבצעים של כפר השעשועים של הזכיין מלול. מי שלא שמע את הפרסומות קרא על המבצעים בפרסומים השונים, ושם גילה כי כל מוצריו נמכרים בהנחה של 50 אחוז. המסקנה של הלקוחות היתה זהה. הם רצו במהירות אל החנויות של כפר השעשועים ומיהרו לחסל את הסחורה עוד לפני שתיפתח שנת הלימודים.
קהל הצובאים לא תיאר לעצמו כי המבצע הזה יכול להפוך לשירת הברבור של חנויותיו של מלול. "הלקוחות לא הבינו מה הסיבה לכל טוב הלב הזה, אבל מי שחי את עולם העסקים בירושלים ידע היטב שיש כאן משהו חשוד", מסביר אלי כהן, הסוכן של חברת פלפוט. "בעולם העסקי, מכירת מוצרים במחירי הפסד היא הסימן הראשון למשהו לא טוב".
תשעה סניפים יש לכפר השעשועים באזור ירושלים, ארבעה מהם בידיו של עידן מלול: שניים בתלפיות, בקניון האחים ישראל וברחוב פייר קניג, ועוד שניים ברחבי העיר, האחד ברחוב בבא סאלי בהר חומה, והשני ברחוב כנפי נשרים בגבעת שאול במתחם המהדרין של רמי לוי. הספק לא רע לבחור בן 26. "אחת החנויות היתה של אחיו שחר ועידן קנה אותה ממנו. נכון שזה תמיד מפחיד כשרואים מישהו שפותח כל כך הרבה סניפים, אבל העדפנו לעצום עיניים", מודה אלי כהן.
כהן, שלדבריו סיפק לכפר השעשועים סחורה בשווי של 80 אלף שקל, מבין בדיעבד כי המצב שאליו הגיע מלול היה בולט יותר מהמבצעים שלו ביולי־אוגוסט. "מצד אחד, עידן לא הסכים לקבל צ'קים מלקוחות, אך מצד שני הצ'קים שהוא הביא לספקים התחילו לחזור", מספר בכיר מרשת 'משחקי יצירה'. "ברגע הזה הבנו שאם נמשיך לספק לו סחורה אנחנו ניפול יותר חזק. הפסקנו לספק לו סחורה, והתחלנו בהליך משפטי נגדו במטרה להשיב לעצמנו את מאה אלף השקלים שהשקענו אצלו".
גם בחברת 'יהודה ברמן', שמספקת ציוד לבית הספר, הרגישו שמשהו חשוד מתרחש, אך זה לא הפריע להם להשקיע קרוב לרבע מיליון שקל בחנויות של מלול. "לא היה היגיון במבצע הזה. מי יוצא למבצע דווקא באמצע הקיץ כשכל החנויות מלאות גם ככה בלקוחות?" תוהה אילן אביגל, הסוכן של החברה. "מיד לאחר מכן עידן ביקש שנחליף את הצ'קים שחזרו מבנק הפועלים לצ'קים בבנק המזרחי, ורק אז הבנו לאיזה מצב הוא נקלע".
גם ב'פייסטה צעצועים' נתקלו בקשיים כשניסו לפדות את הצ'קים של מלול. "אני מעריך שסיפקנו לו סחורה באזור ה־60 אלף שקל, וזה שובר את הלב כשאני יודע שכל הסכום הזה הלך. אני עובד רק שנה בחברה ופרשייה כזאת לא פוגעת בצורה קשה רק בחברה אלא גם בשמי הטוב ובעמלת המכירה שלי", מספר הסוכן של החברה בכפר השעשועים.
עם זאת, סוכן של אחת הספקיות מספר כי מלול הודיע להם שיעשה הכל כדי להחזיר את החובות.
קשיים לחוד ופלמה לחוד אלא שכאן לא מסתיים הסיפור. בשבוע שעבר הופתעו חלק מהספקים של עידן מלול לגלות דרך הפייסבוק כי הוא חוגג בפלמה דה־מיורקה את יום הולדתו ה־27. כעבור ימים אחדים הוא אף הציע נישואים לחברתו, כשקולות השיר 'התינשאי לי אהובה' של רגב הוד מתנגנים ברקע. "מהמקום הכי מושלם ורומנטי בעולם הצעתי נישואים לאישה שאני הכי אוהב בעולם", הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו.
לסוכנים של כפר השעשועים קשה להשתתף בשמחה של מלול וארוסתו. "הוא משתין עלינו מהמקפצה", אמר אחד מהם. "הוא יוצא לפלמה, עם הצעת נישואים, בעוד אנחנו עדיין מלקקים את הפצעים שהוא גרם לנו".
"ככה לא מתנהגים" גם ברגעי הכעס לא ניתן להתעלם כי מלול עבר לא מעט כאב בחייו הקצרים. אביו, אלברט מלול, נרצח בחודש מרץ 2002 בפיגוע ירי ליד עופרה אחרי שניצל חודש וחצי קודם לכן מהפיגוע בקרית יובל. הפיגוע הזה, שאירע כשעידן היה ילד, איחד עוד יותר את בני המשפחה, שגרה אז בהר חומה. "הוא היה אדם עם שמחת חיים שאוהב לעזור", ספדה לו הלן אשתו.
מאז המקרה החל עידן לעבוד ורכש את הזכיינות על ארבע חנויות של 'כפר השעשועים'. אנשים שעבדו איתו מספרים כי משפחתו עברה לבית חדש מול החנות שלו בהר חומה ושהוא עצמו נוסע בתקופה האחרונה ברכב יוקרתי.
ניכר שמלול אינו מקשר בין המצב הכלכלי של עסקיו לבין אורח חייו. שום סימנים של מיתון אינם ניכרים בהתנהלותו. הוא עדיין מסתובב עם הרכב היוקרתי ועדיין מתגורר בדירתו בהר חומה. "הוא הספיק בשבוע אחד לחגוג יום הולדת גרנדיוזי, להגיע להופעה של אייל גולן ולנסוע לפלמה דה־מיורקה. לא רע בשביל מישהו שטוען שאין לו כסף לקוטג'", תוקף