בימים כתיקונם הם סוליסטים בשוק תחרותי שנלחם על כל כלה. אבל מגיפת הקורונה הצליחה לאחד 120 מעצבי שמלות כלה מכל קצוות הארץ בכנס חירום שנועד להציל את הענף.
בין המעצבים שנרתמו למאבק: דרור קונטנטו מתל אביב, אריאל טולדנו מקרית ביאליק, אפרת קליג מתל אביב, דנה הראל מרמת השרון, מאי משיח מגבעתיים, חנה מרילוס מפתח תקווה, עידן כהן מראשון לציון, ענבל דרור מאשדוד, שלומית אזרד מרמלה (שמלה בעיצובה בצילום) ועוד רבים אחרים.
2 צפייה בגלריה
שמלה בעיצוב שלומית אזרד
שמלה בעיצוב שלומית אזרד
שמלה בעיצוב שלומית אזרד
(צילום: דביר כחלון)
את הכנס יזם אלעד ברונשטיין, במטרה לגייס גלגל הצלה לענף האירועים והכלות, ששותק לחלוטין מאז פרוץ משבר הקורונה. "הבנו שאנחנו צריכים גוף שיפעל ביחד, כי כרגע המצב שלנו קטסטרופלי. זאת הייתה שנה קשה לענף האופנה, עסקים רבים נסגרו, ואז, בשיא עונת האירועים, הגיעה הקורונה והכל בוטל. מאז המעצבים נמצאים בכאוס: כלות שקבעו חתונה ליוני הזיזו לשנה הבאה. יש כאלה שתפרו שתי שמלות ועכשיו, בגלל המצב, רוצות להסתפק באחת, ומי יספוג את העלויות של השמלה שכבר נתפרה? יש כלות שהסתפקו בחתונה בבית הכנסת ולא הגיעו לקחת את השמלות שלהן. עכשיו הן מבקשות את הכסף בחזרה, אבל המעצב כבר שילם עבור התפירה והבדים".
2 צפייה בגלריה
אלעד ברונשטיין ואירית רחמים בכנס החירום
אלעד ברונשטיין ואירית רחמים בכנס החירום
אלעד ברונשטיין ואירית רחמים
(צילום: אביב חופי)
ענף שמלות הכלה מונה כ-380 בעלי עסקים ומעסיק למעלה מ-4,000 עובדים, שיושבים עכשיו בבית. הבשורה, שניתן יהיה לקיים שוב אירועים וחתונות החל מה-14 ביוני, לא מצליחה להרגיע את הרוחות המודאגות. "היינו הראשונים לסגור ונהיה האחרונים לפתוח", אומר ברונשטיין, המשמש כיו"ר התאחדות מועצת הכלות שנמצאת בהקמה, "ועד עכשיו אין שום מתווה לתוכנית סיוע לענף".
בתום כנס החירום, שבו השתתפה גם מפיקת האירועים אירית רחמים, הוגש מתווה לראש הממשלה ולמשרד האוצר ובו קראו 120 מעצבי שמלות הכלה לקבוע פיצוי להצלת הענף, שהמבנה שלו שונה מענפים אחרים. "דרשנו תאריך מוגדר לחזרה לעבודה, פיצוי לעסקים קטנים ובינוניים בגין ההפסדים העצומים והתשלומים שלא שולמו, הקמת קרן פיצוי ייעודית, הרחבת התקופה לעצירת תשלומי ארנונה ומנגנון תמרוץ להחזרת עובדים שיצאו לחל"ת".
ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת הכספים, ביקש מנציגי ענף האירועים ומיו"ר איגוד מעצבי שמלות הכלה בישראל שימשיכו לעמוד על דרישותיהם ולהפגין את הכוח והעוצמה של הציבור שהם מייצגים על מנת להשפיע על מקבלי ההחלטות, כשהוא מצידו יעמוד לצידם וייתן להם תמיכה מלאה יחד עם ועדת הכספים של הכנסת.
פורסם לראשונה: 13:03, 06.05.20