2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
(.)
בתקופה זו בה העסקים ספגו פגיעה אנושה בהכנסותיהם וחלקם אף חווה הדממה מוחלטת בת מספר חודשים הצורך במימון הפעילות העסקית השוטפת וגישור על הפער בין ההוצאות העסקיות שמצטברות להכנסות שממענות להגיע היא קריטי לשרידות העסק. עם זאת, הקיטון בפעילות העסקית המשקית, האי וודאות על כיוון הפעילות בשוק והמצב התזרימי המורכב בו נמצאים מרבית העסקים מקשה מאוד על גיוס האשראי הנדרש לעסק בהלוואות בנקאיות רגילות.
המדינה הקימה "קרן קורונה" ייעודית, שמאפשרת לעסק לגייס בבנק (או בגופים פיננסיים חוץ בנקאיים) את ההלוואה הנדרשת לו על ידי העמדת ערבות בגובה של 85% מהלוואה זו, כמו כן מאפשרת לעסק לדחות את תשלומי הקרן עד שנה ע"מ לצלוח את התקופה המורכבת של המשבר ואף מסבסדת את הריבית בהלוואה זו (שהינה אטרקטיבית מראש) לכלל השנה הראשונה.
2 צפייה בגלריה
יהונתן גרוזמן
יהונתן גרוזמן
יהונתן גרוזמן
(יח"צ)
יתרונותיה של הקרן קורונה הייעודית
1. תנאים פיננסיים מיטיבים: ההלוואה ניתנת בריבית אטרקטיבית של פריים + מרווח של 1.5 אחוז, העסק נדרש להעמיד בטחונות עצמיים מינימאליים של 5% בלבד (בניגוד לעד 25% בהלוואות רגילות בערבות המדינה) וכאמור המדינה סופגת (מסבסדת) את הריבית בשנת ההלוואה הראשונה. ההלוואה מועמדת ללא אגרות או עמלות בנקאיות נוספות (כנהוג בהלוואות רגילות).
2. הליך אישור מזורז ומקוצר: בניגוד להליך האישור הרגיל בקרן בערבות המדינה הדורשת הגשת תכנית עסקית מלאה ובחינה מקדימה ההגשה במסלול קורונה הינה זריזה וישירות לבנק והבקשה מטופלת בעד 7 ימים. על בעל העסק להשאיר את פרטיו באתר הקרן הייעודי (מגיעים בקלות בהקשה "קרן קורונה" במנוע החיפוש) והבקשה מגיעה מיידית לבנק/גוף חוץ בנקאי שיעביר לבעל העסק במייל את המסמכים והנתונים הנדרשים לו להליך החיתום.
3. התאמה גבוהה לצרכים העסקיים בעת המשבר: ההלוואה הינה בפריסה של עד 5 שנים (60 תשלומים) המאפשרת לעסק לקבוע תשלום חודשי הגיוני ומותאם ליכולותיו עם אפשרות לגרייס ( דחיית תשלומי הקרן) של עד שנה – כך שהעסק יוכל לצלוח את התקופה המורכבת הקרובה ולהתחיל את תשלומי ההלוואה בשנה הבאה עם החזרה לשגרה העסקית.
4. גמישות בהליך אישור ההלוואה: את ההלוואה ניתן להעמיד בכל אחד מהבנקים הגדולים, מול חברת מקס כרטיסי אשראי, ויזה כ.א.ל, וחברת גמא פיננסים. כמו כן, ניתן לגשת להלוואה במסלול קורונה גם במידה וקיימת כבר הלוואה בערבות המדינה.
במרוצת החודשים האחרונים כ-67 אלף עסקים הגישו בקשה לקרן זו והועמדו הלוואות בגובה 13.5 מיליארד שקלים. היכולת לגייס הון מעבר לחבויות הקיימות שיאפשר לעסק לצלוח את תקופת המשבר הוא מהנושאים הראשונים והחשובים לטיפול בעל העסק עם החזרה לפעילות העסקית.
מערך המעוף של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מעמיד לרשות העסקים כלכלן (בסבסוד משרד הכלכלה) שיסייע וילווה את הליך ההגשה לקרן קורונה, ושלל כלי סיוע עסקיים מסובסדים נוספים כגון ליווי אישי במגוון תחומים עסקיים, הכשרות מקצועיות לבעלי העסק ועובדיו וכן פרויקטים ייחודיים לקידום העסקים.
הכותב הוא יהונתן גרוזמן מנהל תחום המימון במערך המעוף של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה.