יחידת התביעות במשטרת ירושלים הגישה כתב אישום נגד ישי הדס, יו"ר עמותת "חוזה חדש" וממובילי מחאת בלפור. הדס מואשם בעבירות של הסגת גבול, תקיפת סתם, גרימת חבלה ברשלנות ובהתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור. תנועת Crime Minister הוקמה על ידי הדס, אלדד יניב, חיים שדמי, ועורך הדין גונן בן יצחק במטרה לממן את המחאה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.
2 צפייה בגלריה
ישי הדס, משמאל
ישי הדס, משמאל
ישי הדס, משמאל
(צילום: יעל פרידסון)
על פי המתואר ביום 8.7.20 סמוך לשעה 17:30 הגיע הדס לרחוב בלפור כאשר מעברו השני של הרחוב נכח פעיל מפלגת הליכוד אשר הגיע להביע מחאה נגדית ותמיכה בראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו "המתלונן היה מצד אחד של הכביש והנאשם מצידו האחר. המתלונן השתמש ברמקול להגבת קולו וקרא קריאות שככל הנראה הרגיזו את הנאשם. בשלב מסוים הנאשם חצה את הכביש התקרב למתלונן ולאחר דין ודברים עימו הסיג את גבולו של המתלונן בכך שלקח את הרמקול בו השתמש הניפו וזרקו על הכביש במזיד כדי לגרום לו נזק".
2 צפייה בגלריה
הפגנת הענק בבלפור, ערב הבחירות
הפגנת הענק בבלפור, ערב הבחירות
הפגנת הענק בבלפור, ערב הבחירות
(צילום: רועי אלמן)
עוד נטען כי בזמן שהפעיל הליכוד ניגש לקחת את הרמקול, הדס תקף אותו בכך שמנע ממנו לקחת את הרמקול ודחף אותו "במקום התפתחה מהומה במהלכה נדחף המתלונן עי אנשים שזהותם אינה ידועה למאשימה" נטען. באישום נוסף נטען כי במקרה אחר, החנה הדס את רכבו ברחוב רמב"ן. עובר אורח ביקש ממנו להזיז את רכבו בטענה כי הוא מפריע להולכי הרגל במקום, בתגובה, על פי כתב האישום, הדס הגיב: "הוא רוצה שאני אשבור לו רגל, כמו לחבר שלו".