עבריין תנועה סדרתי, שוחרר השבוע ממעצר מחשש שיחשף לקורונה, למרות שבעבר לא התייצב לריצוי מאסרו.מדובר בתושב ירושלים בן 33, שנגדו הוגש בתחילת החודש כתב אישום בגין נהיגה בפסילה, שוחרר השבוע ממעצרו בשל חשש כי יחשף לנגיף הקורונה. לפני כשבועיים שחרר בית המשפט סוחר סמים, מסיבה דומה.
1 צפייה בגלריה
(מעצר. אילוסטרציה: shuttterstock)
לנאשם עשרות הרשעות קודמות בתיקי תעבורה, ביניהן הרשעה בעבירה זהה של נהיגה בפסילה ממאי האחרון, בעקבותיה הוטלו עליו 3 מאסרים על תנאי לו יעבור עבירת תעבורה נוספת בטווח של 3 שנים – שהינם כעת ברי הפעלה.
בנוסף לכך, בפברואר לפני שנה היה על העצור להתייצב לריצוי מאסר שנגזר עליו בתיק תעבורה אחר – אך הוא כלל לא התייצב לריצוי מאסרו. בשל עברו הפלילי הנרחב בתחום התעבורה, בדגש על 2 המאסרים על תנאי ועל חוסר התייצבותו לריצוי מאסרו, ביקשה המשטרה להותירו במעצר עד תום הליכים, בעת שהגישה נגדו אישום בגין נהיגה בפסילה בתחילת החודש.
תחילה, האריך בית משפט השלום לתעבורה את מעצרו, תוך שהוא מציין את המסוכנות הנשקפת מהעצור ואת עברו הפלילי: "המשיב ביצע עבירות חמורות ומסוכנות ולא למד לקח, דבר לא מרתיע אותו, והוא שב וחוזר על ביצוע העבירות, גם כשעונשים חמורים מרחפים מעל ראשו".
אלא, שהשבוע הורה בית המשפט לשחררו למרות עברו הפלילי המכביד – בשל החשש כי יחשף לקורונה בעת מעצרו. עו"ד אשרף חסן המייצג את העצור ציין כי העצור הינו חולה סרטן, העובר טיפולים כימותרפיים, דבר המסכן את המערכת החיסונית שלו, וממקם אותו בקבוצת סיכון להיבדקות בקורונה.
השופט קבע בהחלטתו כי "מדובר במשיב אשר חולה במחלה קשה ונוכח התפשטות מגפת הקורונה, דומה כי שהייתו בבית המעצר תגביר את הסיכון שלו בהיותו נמנה על קבוצות סיכון. נוכח המצב הקיים ובשל מצב החירום בו נמצאת המדינה דומני כי יהיה זה בלתי אפשרי לשמור על הנחיות משרד הבריאות כגון מרחק של 2 מטר מאדם אחר לאחר והיגיינה אישית כאשר אדם נתון במצער. הדברים נאמרים ביתר שאת כאשר מדובר בעצור חולה הנמנה בקבוצת סיכון". 
פורסם לראשונה: 19:39, 26.03.20