במרכז הרפואי שערי צדק נפטר הבוקר (ראשון) מרדכי בן מיכאל ז״ל, מטופל בן 92 שהיה מאושפז במחלקה לחולי קורונה. לדברי בית החולים, ״המטופל אושפז לפני כשבוע במחלקה המבודדת בשערי צדק במצב קשה מאוד, עם מחלות רקע רבות ומשמעותיות. צוות המחלקה העניק למטופל טיפול רפואי ותמיכתי צמוד. לצערנו הבוקר חלה הידרדרות במצבו והוא נפטר. אנו משתתפים בצער המשפחה״.
בן מיכאל ז״ל, יליד ירושלים, היה נשוי לאסתר שנפטרה לפני שבע שנים. הותיר אחריו, ארבעה ילדים, 13 נכדים ו 13 נינים. "לצערנו אבא נפטר בצורה בודדת ורחוקה, אפילו שיש צוות רפואי שמטפל בו 24 שעות ביממה, הם כולם עם מסכות, לא רואים את הפנים שלהם, לא רואים חיוך. זה החלק שהכי קשה לנו" אומרת ביתו דפנה.
"אבא שלי יליד ירושלים והיה חבר בהגנה, הוא התגייס לצה"ל כמכונאי רכב, ושירת בהרבה מלחמות של מדינת ישראל" מספרת ביתו דפנה "הוא היה חבר אגד שנים רבות, והוא היה הנהג הראשון שנהג בנסיעה מירושלים לקהיר. הוא היה איש יקר ומוערך אחד הגבאים של בית הכנסת הגדול בבית וגן, הוא תרם המון לקהילה והיה מוערך, והרבה אנשים לא יכולים להיות בהלוויה ולא לבקר".
לפני שבע שנים נפטרה אשתו אסתר, ובשנים האחרונות הוא התגורר בדירתו יחד עם מטפל צמוד. "הוא מאד שמח לראות את המשפחה, במיוחד את הנכדים והנינים" מספרת דפנה. המשפחה התכנסה בפעם האחרונה בפורים, והילדים הפצירו בו שלא ילך לבית הכנסת בגלל הוירוס המדבק.
במוצאי שבת לפני שבוע בן מיכאל חש קוצר נשימה, ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם נערכה לו בדיקת קורונה והוא אושפז במחלקת הכתר בשערי צדק. דפנה ביקשה להודות לצוות הרפואי של שערי צדק.
"אנחנו מאד מעריכים את העבודה של הצוות הרפואי, הם עשו עבודה טובה עם כל הקושי שבדבר, הם כל הזמן הקפידו לתת מענה גם אם זה לא מישהו שיש לו ידע רפואי באותו רגע, הם היו איתנו".
פורסם לראשונה: 12:14, 29.03.20