היא מנכ"לית של פירמת ביטוח מצליחה, אבל לא שוכחת גם את הערכים והנשמה: הכירו את בת-אל לאווי-צ'קוטאי (35), אם לחמישה (אריאל, כרמל, נגב, יהודה וירדן) שמתגוררת ביישוב אפרת בגוש עציון.
2 צפייה בגלריה
בת-אל לאווי-צ'קוטאי
בת-אל לאווי-צ'קוטאי
בת-אל לאווי-צ'קוטאי
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: יפעת מנדבי)
הפירמה, "ששון צ'קוטאי", הוקמה לפני כ50 שנה על ידי אביה שהיה סוכן ביטוח עצמאי . כיום הינה חברה בע'מ הממוקמת במרכז העיר בירושלים ומאגדת בתוכה מגוון ביטוחים לפי מחלקות: אלמנטר, מחלקת חיים ובריאות , פיננסים וחסכונות ארוכי טווח, מחלקת תושבי חוץ ומחלקת נסיעות לחו"ל. כיום, הפירמה מציעה שירותים מקיפים לכלל לקוחותיה.
בנוסף לאם המשפחה תמי שניהלה את מחלקת תושבי החוץ, אל העסק נכנסו ברבות השנים שלושה מתוך ארבעת ילדיהם: הבנים ברק ואבידן סוכני ביטוח מורשים ובת-אל המנכ"לית .
איך הגעת לתפקידך בפירמת הביטוח?
"במקור אני באה מתחום החינוך הנוער בסיכון. במשך כל השנים מאז שאני זוכרת את עצמי שולבתי בעסק. כשגדלתי לקחתי תפקיד יותר משמעותי. הייתי מורה מספר שנים, אבל עולם הביטוח סיקרן אותי ועשיתי מעבר מקצועי. מניהול מחלקה התקדמתי אל תפקיד ניהול הפירמה שכיום מונה כ-25 אנשי צוות".
בת-אל היא אישה רבת עשייה. לצד הביזנס היא גם בעלת רוח התנדבות יוצאת דופן. היא מתנדבת במד"א כבר 20 שנה ולאחרונה קיבלה רישיון לנהיגה באמבולנס. כמו כן, מתנדבת "במרכז לנפגעי תקיפה מינית" בירושלים ובארגון "עזר מציון".
מה את עושה במד"א? באילו מקרים מעניינים טיפלת?
"כחלק מצוות האמבולנס, אני נותנת מענה מקצועי בכל מקרה: תאונת דרכים, לידה, פיגועי טרור ועוד.
זכיתי ליילד 3 נשים שכרעו ללדת ואין ספק שהיה מרגש. בעבר הוזעקתי לפיגועים רבים בירושלים. בהכשרתי אני חובשת ונהגת אמבולנס. במקביל אני גם ראש צוות מד"א ביישוב שלי. אני אחראית על הרמה המקצועית של כ-70 מתנדבים באפרת".
איך הגעת להתנדבות "במרכז סיוע לנפגעי תקיפה מינית"?
"כשעשיתי את המעבר המקצועי מההוראה לביטוח, הרגשתי שאני צריכה משהו לנשמה. עברתי קורס הכשרה ב"מרכז סיוע לנפגעי תקיפה מינית" בירושלים. מאז, אני משולבת במחלקת חינוך שבה אנחנו מעבירים סדנאות בנושא מוגנות ומיניות בריאה בבתי ספר מיסודי עד תיכון וגם מתנדבת במחלקת סיוע שמאפשרת לפונים ולפונות לקבל סיוע אקוטי בקו 1202 ובצ'אט באונליין".
2 צפייה בגלריה
בת-אל לאווי-צ'קוטאי
בת-אל לאווי-צ'קוטאי
בת-אל לאווי-צ'קוטאי
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: יפעת מנדבי)
ומה תפקידך בעזר מציון?
"אני רכזת ההתנדבות של ארגון "עזר מציון" באפרת וגוש עציון. בהתנדבות אני מקשרת בין מתנדבים לבין המשימה. למשל אם יש אדון שמשתחרר ביום ראשון ומוגבל בתנועתו, צריך רכב מיוחד והארגון והמתנדבים מסייעים לו, בשינוע תרופות לאוכלוסיות סיכון. בכל מקום בו צריך עזרה."
מאיפה מגיעה רוח ההתנדבות המדהימה הזאת?
"בבית בו גדלנו חונכנו כולנו על נתינה לאחר. ברק פורש חסותו על חיילים בודדים ומשמש בתפקידים ציבוריים , אבידן התנדב בארגון "מעגלים" ועוזר לאנשים שהם בהתלבטות מקצועית ומנחה אותם ומלי, עושה חסד ומורה ביסודי שזו השליחות הגדולה מכולן. אמא שלי עובדת סוציאלית בהשכלתה ובאישיותה ותרמה רבות בתחום הנוער בסיכון. אבא שלי תורם למרכז לנשים מוכות ומנהל תיקים ללא תשלום למשפחות מסוימות. כשרואים דוגמה אישית גם את רוצה להיות כזו."
בת-אל מוסיפה שהנהלת הפירמה החליטה להקים מחלקת ההתמחות שבה הם קולטים מתמחים ומתמחות בתהליך קבלת רישיון סוכני הביטוח. "חשוב לנו שנשים לא יחששו לעסוק במונחים כלכליים וניהוליים, שנשים מכל הסוגים ימצאו עצמן בתוך עולם הביטוח ויתרמו לו. ראינו בכך שליחות של ממש. זו אחריות של כולנו כחברה, שנשים יהיו בעמדות משפיעות ומקדמות".
יש לך מסר לנשים שיקראו את הכתבה?
"יש שני קולות שחשוב לי להציג: נשים יכולות וצריכות להיכנס לכל המתחמים של החיים שלנו. אין דבר כזה מקצוע שהוא לא מיועד לנשים. כל אחת והיכולות שלה ויש נשים שנולדו לעסוק בעולם הביטוח. הייתי רוצה לראות שבמקצוע שלנו יהיה ייצוג נשי רב יותר. נשים מביאות איתן משהו אחר לפגישות.חשוב שבכל מקצוע, נשים ירגישו שהן יכולות לו.
"הקול השני מגיע מהמקום שלי כאם. פעמים רבות שואלים אותי איך אני עושה את הג'אגלינג הזה. כשאני חושבת על אריאל וכרמל, שתי הבנות הגדולות שלי, אני רוצה שיראו שאישה יכולה לעשות כמה דברים במקביל: להיות אמא בכל ליבך, לצאת לעבוד בעבודה שממלאת ומספקת אותה, לצאת עם חברות ולהנות, לנהל את הבית, להשקיע בעצמך וגם לתרום לחברה.
"הילדים שלי הם בגילאי שנה וחצי עד 12. היה לי חשוב שיראו שאישה לא צריכה לחכות עד להגעתה לגיל מבוגר כדי לשים דגש על עצמה ועל האושר שלה. חלק מהדאגה לעצמך זה לקרוא ספר, לעשות ספורט, לצאת להתנדבות, להתמקצע, לשחק משחק עם הילדים, להשכיל. הנשיות האמיתית בעיניי היא המכלול של כל אלו. לא צריך להפסיד שום דבר מהחיים שלנו".
אינסטגרם: sasson_chacoty
פורסם לראשונה: 17:30, 04.03.21