מטי אריאל תמיד הייתה מחוברת לתחום הספורט. עוד כילדה ריצפה את דרכה בחלומות על אורח חיים בריא, הוראה והדרכה והגשימה את כל המטרות במטרה לסייע לזולת, לשנות ולתת. כעת, כבעלים של רשת "מטי מועדוני כושר" בירושלים, היא מצמצמת על פי התקופה את החלומות והשאיפות למטרה אחת פשוטה: שאלפי המתאמנים שלה יחזרו לפקוד את המועדונים, שמהם נעדרו נוכח הגבלות הקורונה. "אנו מבקשים שגרה, את החלומות הגדולים נשאיר להמשך", היא אומרת בשבוע שבו הותר למכוני הכושר לפתוח מחדש.
1 צפייה בגלריה
מטי אריאל
מטי אריאל
מטי אריאל
(צילום: תומר קצב // סטיילינג: לי שוורץ // בגדים: אסף פלג)
אריאל בת ה-57 היא בעלת תואר ראשון בחינוך והכשרה בפילאטיס, אירובי ועיצוב הגוף. לאחר סיום לימודיה האקדמיים, לימדה וחינכה בבית ספר בשל אהבה הגדולה להוראה. "אהבתי ללמד ואהבתי את הילדים, אבל רציתי להגשים עוד מהרצונות שלי. החיבור שלי לספורט והרצון להיות בקשר עם כמה שיותר אנשים, הובילו אותי לעשות הסבה לאימון ומהר מאוד היזמית שבי מימשה את הרצון והקמתי מקום משלי. משם הדברים המשיכו להתפתח".
את ההשראה לנתינה ואת האופטימיות שאבה מטי מאמא שלה, שהלכה לעולמה השנה. "גדלתי לצדה של אשה גדולה מהחיים, אמא שלי האהובה והמיוחדת", מספרת מטי. "אחד הדברים הגדולים שספגתי ממנה זה שאין גבול לנתינה, ושנתינה אינה לשם קבלה בחזרה. למדתי ממנה להסתכל סביבי ולהושיט יד לכל מי שצריך. למדתי מאמא שלי שלוקחים אחריות על החיים, וגם במצב הקשה ביותר צריך לראות את האור ולהמשיך קדימה".
כיום היא מנהלת יחד עם בעלה אייל את רשת "מטי מועדוני כושר" ומצליחה בדרכה שלה להגשים עוד חלום ולהוביל את תחום הספורט בירושלים. "ניהול עסק הוא ללא ספק עניין מאתגר ולא תמיד פשוט. לדעתי, הסוד הוא ביכולת לאסוף צוות טוב ואנשים שמחוברים ל-DNA ולדרך שלנו", אומרת מטי. "הדרך להצלחה רוויה במהמורות וקשיים, ישנה ההתמודדות גם מול הבירוקרטיה וכמובן תחרות, אך יחד עם זאת הסיפוק עצום".
רשת "מטי מועדוני כושר" כוללת חדרי כושר וסטודיו ופרושה על פני שבעה סניפים שבהם 300 עובדים ואלפי מתאמנים. העוצמה של הרשת מתבטאת במקצועיות של המאמנים וצוות מדריכים מהמקצועיים בתחום. האימונים במקום מתקיימים באווירה חמה ואישית, שורשית וירושלמית במהותה, ומבליטה את השירות האישי ואת ההגינות כלפי הלקוחות.
"השנה האחרונה הייתה מורכבת וקשה", אומרת מטי. "המועדונים היו סגורים, ענף הכושר קיבל מכה אדירה שעכשיו מנסים להתאושש ממנה ולחזור לשגרה. זה לא פשוט לראות את העובדים בבית ולהגיע למצב שאין מתאמנים. באופן אישי אני אישה של עשייה, ולמצוא את עצמי בבית בלי עבודה זה מנוגד לחלוטין לאופי שלי ולמי שאני".
איך מגשרים על הפערים שנוצרו בשל הקורונה?
"כיום כולי מרוכזת עם הצוות שלי בהחזרת המועדונים לפעילות. אני מקווה שיתנו כמה שיותר מהר לכלל הציבור לחזור להתאמן. חשוב לזכור שספורט זה בריאות הציבור, גם גופנית וגם נפשית".
מטי מקפידה לשלב בעסק שלה נשים בתפקידי ניהול, מתוך חשיבה שיש להן חשיבה תפיסתית ויצירתית יותר. "לנו הנשים יש יכולת לראות את העולם באופן שיקדם אותו בצורה ייחודית. אני מאמינה ביכולת הנשית וגם מרגישה שהרוח הגבית העצומה והפירגון שקיבלתי מנשים בחיי הובילה אותי למקום בו אני נמצאת עכשיו. אני מאמינה גדולה בהגשמת חלומות אך מאמינה שיש להתחיל בחלומות קטנים ובהגשמתם באופן יסודי ולאט לצמוח".
איזה טיפ היית נותנת לנשים שמבקשות לפרוץ קדימה?
"לכל אישה הייתי אומרת לא להיכנע לתכתיבים חיצוניים או למודלים שאומרים לה שהם מוצלחים, אלא לעשות את מה שהיא מרגישה בפנים שמתאים לה וטוב לה. תאמינו בעצמכן, תעשו, תשנו, אל תהיו במקום שלא מתאים לכן. תהיו המודל של עצמכן".
פורסם לראשונה: 17:16, 04.03.21