שום דבר לא הכין את עו"ד מירית אזרד בת ה-32 למסלול חיה המטלטלים ומלאי העוצמה הנשית: עולמה של הנערה מירושלים, שעוד בצעירותה ניחנה באנרגיות בלתי רגילות, והתחתנה והיא עוד לא בת 20 עם בן זוגה, אופיר, הגדול ממנה בכמעט 13 שנה, התהפך עליה באחת עם לידת בתה, אורה, בחודש החמישי להריון, שהיא במקביל לומדת לימודי שנה א' במשפטים.
2 צפייה בגלריה
עו"ד מירית אזרד
עו"ד מירית אזרד
עו"ד מירית אזרד
(צילום: פרטי)
"בשבוע 23 להריון הרגשתי יום אחד שמשהו אינו כשורה. נכנסתי לשירותים בבית כדי לבדוק וראיתי רגל בחוץ", היא משחזרת, "נבהלתי מאוד. הייתי צעירה מאוד, בבית החולים הבינו שאין מנוס מלידה והביאו רופאה מהפגייה שהסבירה שילד שנולד בשלב הזה לא יכול לשרוד, ואם הוא שורד הוא מאוד פגוע. התחיל מסע שכנועים מולי לבצע הפלה, רופאים שאמרו שיהיו לתינוקת חיים אומללים ושהחיים שלי יהרסו, כי היא לא תלך, תאכל או תדבר ותהיה מחוברת למכשירים. שלושים איש היו סביבי. התינוקת נולדה במצב לא קל במשקל 420 גרם. עברנו חמישה חודשים בפגייה, היו לה דימומים במוח, קרע ברקמות, חור בלב, עשו ניתוח לב פתוח כתינוקת. למרבה המזל אורה בתי שברה את התחזיות וגדלה להיות ילדה בריאה ועצמאית".
כיום, אורה ילדה בריאה לכל דבר, אוטוטו חוגגת בת מצווה, והיא אחות בכורה לעוד חמישה ילדים אותם הביאה מירית לעולם ועוד בת שהצטרפה למשפחה כילדת אומנה, זאת במקביל להיותה אשת קריירה מובילה כבעלת חברת הנדסה לבניין משגשגת "הבית המשותף אביה בע"מ" עם עשרות עובדים בתחום: "לאישה יש את כל כוחות הנפש לצאת ממשברים, ולהיות מובילה בכל התחומים. מי היה מאמין שאני אצליח ללהטט בין כל המשברים והאתגרים שעמדתי בפניהם? אם היו אומרים לי לפני שהתחתנתי - מירית זה המסלול שתעברי - הייתי צוחקת. זה בלתי אפשרי וסביר. ללמוד משפטים בצורה אינטנסיבית ובמקביל לחיות בבית חולים כחמישה חודשים, וגם לנהל בית וקריירה זה לא משהו שנראה מציאותי. אבל עשיתי זאת, ואם אני עשיתי זאת אז אני חושבת שכל אחת ואחת יכולה לעשות זאת".
איך אפשר?
“אדם צריך להיאחז באמונה, עזוב לא כולם דתיים, מספיק אמונה במשהו, בדמות סמכותית, או נערצת, אפילו באיזה פתגם לחיים. נשים יכולות לעשות זאת. אני מרגישה שיש לי שליחות בעולם הזה, להיות לעזר ולסיוע לנשים שחוות משבר כמו שעברתי”.
2 צפייה בגלריה
עו"ד מירית אזרד
עו"ד מירית אזרד
עו"ד מירית אזרד
(צילום: פרטי)
ונאה דורשת ומקיימת: השיחה עם מירית מתנהלת בזמן שהיא בדרך חזרה מפגיה בבית חולים במרכז הארץ שם סייעה לעוד אישה הנמצאת במשבר מול תינוקה שנולד בטרם עת. היא משוחחת, מעודדת, תומכת, מלטפת, ורבות מאוד חבות לה את יציאתן לדרך חדשה שונות לגמרי מהמצב בו הן היו שרויות: “הרבה נשים מגיעות למצב של התמודדות לא פשוטה ואומרות ‘אני לא אעמוד בזה’, אני אומרת לכל אחת ואחת את תוכלי לעמוד בזה. את תוכלי לעמוד בכול ולהיות מי שאת רוצה באמת עם כל הקשיים. אני עדות חיה לכך שאפשר מהקשיים הבלתי אפשריים רק לצמוח. הייתי נערה שלא יודעת כלום מהחיים והרגשתי שהעולם סוגר עליי. רצו לסלק אותי מלימודי המשפטים בגלל ההיעדרויות התכופות שלי בזמן שהייתי לילה ויום בבית חולים, והייתה לי גם משפחה צעירה ועבודה. על שום דבר לא ויתרתי. סיימתי בהצטיינות, הקמתי חברה גדולה, ואני מגדלת שבעה ילדים ברוך ה’. יש לי בעל שתומך בי בכול, והרבה אמונה בשליחות שמצאתי לעצמי וזה לעודד נשים בכל רחבי הארץ, לתת להם גב, וסיוע בזמן משבר.
“כשלקוחותיי הרבים בתחום הנדל”ן, מהם שועי ארץ, שומעים שאני אמא לשבעה ילדים הם לא מאמינים. איך את מצליחה להתנהל? אני מצליחה לנהל את חיי בצורה כזו, שאני נותנת מקסימום בכל מה שאני עושה וכולם חושבים שזו משרתי המלאה. במשפחה אני אמא במשרה מלאה, בעבודה אני קרייריסטית במשרה מלאה ויחד עם זאת ובליווי ותמיכה לעשרות נשים במקביל ברחבי הארץ אני גם כן אישה במשרה מלאה. למעשה, אני במשרה מלאה בשלוש עבודות, ויש לי חיים טובים ומספקים. ואני חושבת שלכל אישה יש את הכוחות הללו.
“אישה חייבת לצאת לעבודה כי הקריירה נותנת לה את הכוחות להתמודדות עם מה שקורה בבית. משם היא מביאה את האנרגיות לכביסות, ולחיתולים, ולעזרה בשיעורי הבית של הילדים. וזו יכולה להיות גם קריירה כעצמאית וניהול חברה מאוד מצליחה. צריך למצוא את האיזון הקדוש ובד בבד לא לשכוח מה השליחות שלך בעולם. ממה את מקבלת סיפוק”.
ובהקשר זה ניתן לומר בוודאות שמירית מקבלת את הסיפוק מעזרה וסיוע ברחבי הארץ לנשים הנמצאות במשבר אחר לידה. במשך כחמש שנים מירית מעבירה הרצאות ברחבי הארץ, ומנהלת שיחות יומיומיות במשך שעות על כל אישה הפונה אליה. מאות נשים קיבלו ממנה סיוע ועזרה נפשית ותמיכה ברגעים הרגישים ביותר שלהן: “אני מפצירה בנשים כל הזמן התקשרו אליי, אני רוצה גם שמספר הטלפון שלי יופיע בסוף הכתבה שכל אישה שמרגישה צורך לשוחח ולקבל ממני סיוע תפנה אליי. אני לא מבטיחה לאף אישה שהכול יעבור בשלום, אני לא יודעת וזה גם לא בא מהמקום הזה, אני פשוט מעצימה את הכוח שיש להן, בתוך הנשים עצמן, פשוט מקלפת את הקליפה שמסתירה את הכוח הזה בתוכן, מעצימה אותן. אם יש אישה שחושבת שהיא יכולה להעזר בי שתפנה אליי בכל זמן ובכל עת”.
ליצירת קשר עם מירית אזרד ניתן לפנות בטלפון 052-5000132
פורסם לראשונה: 12:12, 04.03.21