מיטל נעימי שהקימה בשנת 2014 את Meital optic - עסק לאופטיקה בצור הדסה, מעידה שהיא לא בחרה במקצוע, אלא הוא בחר בה. מתברר שיש לה אחות שצעירה ממנה ב-15 שנים ואשר נולדה עם פזילה חמורה. מיטל עקבה אחרי ניתוחי העיניים של אחותה, קראה וחקרה את התחום וגילתה איך עולמות המח, העין והראיה הם נפלאים ומדהימים ושעדיין נחקרים ומתפתחים.
2 צפייה בגלריה
מיטל נעימי
מיטל נעימי
מיטל נעימי
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: אסף פלג, בוטיק מירי'ס)
נעימי בת ה-43, נשואה+4, ובמשך 12 שנים היא עבדה כאופטומטריסטית, ברשת אופטיקה מובילה ואפילו הגיעה לתפקיד מנהלת סניף הדגל של החברה. “אבל משהו בער בי”, היא מספרת, “בער בעצמותיי לעשות לביתי והחלטתי לפתוח את ‘Meital optic’ ביישוב צור הדסה”.
איך הגיבה הסביבה על המהלך?
“זה התחלק בין אלה שחשבו שאני אמיצה, לאחרים שהיו בטוחים שאני משוגעת”, היא צוחקת, “הם טענו שאין הרבה היגיון לפתוח אופטיקה ב’צור הדסה’, ישוב שעסקים בקושי שורדים בו”.
איך הגבת?
“לא נתתי לרעשים להוביל אותי וחשבתי לעצמי שאם הובלתי סניף דגל והענקתי אופטומטריה ברמה גבוהה, אין סיבה שלא אצליח בעסק שלי וכך אכן קרה. מאז אני חיה ונושמת את העסק והתושבים מגיעים ומקבלים אופטומטריה ברמה הכי גבוהה שיש.
“חשוב לי גם להיות עסק קהילתי, בסגר הראשון תיקנתי משקפיים ללא עלות, לתושבים מהיישוב והסביבה. אני גם משתפת פעולה עם ‘ריספקס’ עמותה המסייעת לנזקקים. הסניף של ‘Meital optic’ הוא נקודת איסוף ותושבי צור הדסה ואזור המזלג. משאירים משקפיים שכבר לא בשימוש - אני מחדשת אותם, ומעבירה אותם הלאה לעמותה כדי ששם יעניקו משקפיים ללא תשלום למי שאין ידו משגת”.
מיטל מודה שהשימוש בסיסמה ״משקפיים הם מוצר צריכה בסיסי’, מעורר בה רתיעה והתכווצות בבטן. “משקפיים הם מוצר צריכה הכרחי”, היא מסבירה, “בלעדיהם רואים את העולם מטושטש, חשים בעייפות, חוסר ריכוז וכבדות בעיניים, מאמץ וכאבי ראש. משקפי ראיה הם הכרחיים ונחוצים בהחלט וממש לא מוצר בסיסי, ששולפים מהמדף ומגיעים לקופה. כאשר מנפיקים את המשקפיים ברצינות ובדיוק שכזה, מקבלים משקפיים שרואים בהם חד ונוח את העולם, מקבלים משקפיים שנראים בהם טוב, ומרגישים טוב, יחד עם שקט נפשי שקבלתם את ההתאמה הטובה ביותר והמשקפיים הכי מדוייקים עבורכם”.
איזו עוד טעות נפוצה יש לאנשים?
“רבים נמנעים מבדיקה שגרתית אצל אופטומטריסט וזו טעות. מרשם המשקפיים עשוי להשתנות מידי שנה ורק בבדיקת עיניים שגרתית ניתן לגלות זאת, למנוע כאבי ראש ועייפות, מה שקובע בסופו של יום את איכות השגרה שלך.
2 צפייה בגלריה
מיטל נעימי
מיטל נעימי
מיטל נעימי
(צילום: ענת קזולה // סטיילינג: לורה פלדמן // בגדים: אסף פלג, בוטיק מירי'ס)
“יותר מזה, בדיקה שגרתית אצל אופטומטריסט יכולה לעלות על בעיות בריאותיות בעיניים שידרשו טיפול אצל רופא עיניים וכך תמנע פגיעה בעיניים ובראיה לאורך זמן. בבדיקה שגרתית ניתן לעלות אף על בעיות מיקוד שגורמות לעייפות ולקשיי למידה אצל ילדים בעיקר.
“אל תקלו ראש, גשו להיבדק מידי שנה אצל אופטומטריסט קליני מוסמך, למען תפקודכם ותפקוד משפחתכם בחיי היומיום”.
איך צלחת את תקופת הקורונה?
“דווקא תקופת הקורונה הביאה לגידול משמעותי בעסק. אופטיקה כמובן נחשבת חיונית ותושבים רבים חיפשו את עסק קטן ואינטימי, קרוב לבית, עם יחס אישי וחם וחווית אופטיקה מהנה. ממש הרגשתי את החיבוק הגדול והדדי בין התושבים לביני ולבין העסק שהקמתי. זה הגיע ממקום של הערכה ואמון”.
כאישה מצליחה, איזה מסר את רוצה להעביר?
“חשוב לי להעביר מסר לנשים – אשה, בדומה לגבר, יכולה לעסוק בכל תחום שתרצה ולהגיע לכל דבר שליבה חפץ, להתפרנס בכבוד ובזכות עצמה”.
כתובת: שלמון 1/1 צור הדסה
טלפון: 050-8779888
לאתר: Meital optic