2 צפייה בגלריה
רשת של תמיכה
רשת של תמיכה
רשת של תמיכה
(צילום פרטי)
הפרויקט שהראה לבני הגיל השלישי הירושלמים: אנחנו חושבים עליכם. "מיינט ירושלים" ועיתון "ידיעות ירושלים" יצאו השבוע במיזם מיוחד שמטרתו להעלות קצת שמחה על פני הדיירים בבתי הדיור המוגן, אשר מאימת הקורונה, נאלצים להסתגר בבתיהם.
האמצעים: נגן הגיטרה והזמר רן יהושע, שהגיע מטעם מרכז קהילתי גינות העיר ירושלים של החברה למתנ"סים, שיתוף פעולה של הדיירים בבית הדיור המוגן "אחוזת בית הכרם" בלב שכונת בית הכרם והרבה רצון טוב.
2 צפייה בגלריה
רן יהושע. "לחזק את הרגשת הביחד"
רן יהושע. "לחזק את הרגשת הביחד"
רן יהושע. "לחזק את הרגשת הביחד"
(צילום: יואב דודקביץ)
יהושע התייצב בחצר הפנימית של הדיור המוגן עם הגיטרה ביד אל מול הדירות. בתחילה הוא התקבל בסקרנות. הדיירים יצאו אל המרפסות כדי לראות מי מפר את השלווה המנומנמת במקום. לאחר שבירת דיסטנס קלה התחיל יהושע לשיר לדיירים תוך שהוא מעודד אותם להצטרף. "לאט לאט הם 'הפשירו' והחלו לשתף פעולה, משחזר הזמר ונגן הגיטרה. "זו הייתה חוויה מיוחדת שריגשה אותי מאוד".
ואכן, ככל שהתארכה השירה, כך יצאו עוד ועוד דיירים אל המרפסות והרשו לעצמם להשתחרר קצת. אחת מהן אף יצאה אל המרפסת ונופפה בדגל ישראל גדול במיוחד. "הבאתם את קונצרט הקורונה מתחת לחלוני", אמרה הדיירת שרון מרים, "זה היה מאוד מרגש ונעים - השירה, כמו גם הרעיון כולו". אסתר שלום הוסיפה: "אתם נותנים לנו כל כך הרבה כוח במחשבה שלכם עלינו".
כך זה נראה בשטח:
(מנגנים בירושלים. צילום: יואב דודקביץ')

"זה בדיוק מה שאנחנו צריכים בתקופה הזאת - ערבות הדדית, לחזק את הרגשת הביחד, שפיזית לפחות נפגעה לא מעט", אומר יהושע. "אמנם עשיתי את זה עבור הקשישים שמסוגרים בדיור המוגן, אבל זה שימח אותי לא פחות".
יהושע, אגב, הוא גם מנהל תכנית 'לתת פה' העוסקת במוגנות מינית - מניעה של פגיעות מיניות בילדים. מאז פרצה הקורונה לחיינו, פעילות העמותה בשטח מושבתת ויהושע מקיים שירת מרפסות להעלאת המורל.
השמחה הזאת עליה הוא מדבר נשקפה מתוך עיניו בתום השירה. העיניים הנוצצות, החיוך הרחב, העליצות שאחזה בו - את כל אלה, לא ניתן היה לפספס.
יש להדגיש כי מערכת מיינט הקפידה שלא ליצור התגודדויות אלא לנגן עבור הדיירים ממרחק בטוח ולזמן קצר יחסית, כדי שלא לאפשר להתקבץ סביב הנגנים. כי הכי חשוב לשמור על הבריאות שלהם ושל כולנו.