"תדמית היא חלק מאתנו ואנו עוסקים בה הרבה שעות ביממה ולא תמיד אנו מודעים לכך", אומרת יועצת התדמית אפרת נדב. "לאחר ראיון עבודה, פגישה עסקית, דייט או כל מפגש אחר שהוא קריטי בעבורנו, אנחנו מריצים סרטים בראש - איך יכולנו לעשות את זה אחרת? מה רצינו להביא לפגישה? איזה חותם רצינו להשאיר ומה הישגנו?".
ומה האמת?
"הרושם הראשוני הוא קריטי ואל תוך הפערים, נכנס עולם התדמית. אני בונה יחד עם הלקוחות את התדמית הנכונה עבורם".
1 צפייה בגלריה
אפרת נדב
אפרת נדב
אפרת נדב
(צילום: אריאל בשור)
אז בעזרת תדמית אפשר לשנות אנשים?
"לא. חשוב לציין שאני לא מנסה להפוך אנשים למה שהם לא. לכל אחת ואחד יש את האישיות שלהם ולכן צריך לבנות זאת נכון יחד עם הלקוחות, במטרה שיגיעו מוכנים לקראת הפגישות הרלוונטיות".
אפרת נדב, נשואה + 2 בנים מתבגרים, עבדה בעבר בתחום ניהול משאבי אנוש. "אם היו שואלים אותי עד לפני מספר שנים האם יש סיכוי למקצוע אחר, הייתי עונה בגאווה שלעולם לא אעזוב משום שזה המקום הנכון להיות בו למי שאוהב להעניק ולתת".
אז למה עזבת?
"כמו בכל סיפור טוב - כשמשהו מתחיל להציק ולחלחל זה לא ייעלם. מדובר בשלב שבו מתחילות לנקר שאלות כמו 'האם זה נכון להישאר ולא להתנסות להתפתח לתחומים אחרים?'. תחילה הדברים הדהדו בקול חלוש ולאט-לאט בקול רם".
לתקופה של האתגר המקצועי התווסף גם משבר משפחתי. אפרת נחרדה לגלות כי בן הזוג שלה מתעוור עקב מחלה. "הבנתי שזה סימן עבורי", היא מספרת, "לקחת פסק זמן להיות שם בשבילו ואולי גם בשבילי".
לאחר חודשים של לבטים, האם להתמחות בתחום המשפטים, או אולי לפנות לתחום שונה לגמרי כמו ייעוץ או עיצוב, היא סיימה לימודי סטיילינג ב"שנקר". עם תואר ראשון בעברה במינהל עסקים בהתמחות במשאבי אנוש, יחד עם הניסיון הרב שכבר היה לה בניהול משאבי אנוש, החליטה להתמקד ולהעניק ייעוץ בנושא תדמית.
על השאלה האם מבחינת הסיפוק המקצועי, היא חשה מימוש עצמי גבוה יותר מאשר בקריירה הראשונה שלה, היא משיבה: "אני זוכה לפגוש אנשים מדהימים וזה ממלא אותי כל פעם מחדש. בהרצאות אני מדברת על המפגש הראשוני עד כמה הוא קריטי. במפגשים אחד על אחד אני נכנסת לעובי הקורה ומנסה לאתגר את הלקוחות בניסיון לגרום להם להבין מה החותם שחשוב להם לייצר".
הקורונה שפרצה לפני שנה שינתה כמובן את תחום הייעוץ. אחרי שהתרגלה לנדוד בארץ, להיפגש עם קהלים שונים, ולהעניק להם מהידע המקצועי שלה, היא גילתה כיצד עסקים וחברות מבטלים מהרגע להרגע. כך קרה שיומן העבודה שלה התרוקן בתוך יומיים בלבד.
"כשהקורונה שולטת, יצירתיות היא שם המשחק", היא מסבירה, "הרצון לשרוד ולהמשיך בעשייה הפך אותנו ליצירתיים. אז למדתי לעשות יעוץ מרחוק ובהמשך הרצאות בזום. אבל מאוד התגעגעתי לחוויה של להיפגש עם האנשים ולהרגיש את הקהל, ולאחרונה חזרתי למפגשים-הפרונטליים".
השנה האחרונה שינתה את כולנו לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם ברמה האישית. אצל אפרת למשל הדבר בא לידי ביטוי בכתיבה, תקופת הקורונה היוותה עבורה הזדמנות לדייק וללטש את עצמה ואפילו גרמה לה להיכנס למטבח.
"הילדים שלי גדלו על קפואים וסנפרוסט", היא אומרת בחיוך, "בכל פעם שהם היו רעבים. הייתי שולחת אותם למקפיא. בסופי שבוע הייתי מכינה תפוחי אדמה ועוף בגריל וזה היה 'אירוע'. בשנה הזו למדתי לבשל ואפילו המצאתי מתכונים".
ואיך הילדים הגיבו?
"הם מתבגרים ופחות נמצאים בבית, אבל כשהם רואים את התבשילים החדשים, הם מופתעים ושואלים 'אמא מי הכין? את?'!".
ומה התוכניות לעתיד?
"אני רואה את עצמי בהמשך פותחת בית ספר לתדמית, ומייעצת גם לפוליטיקאים, הזקוקים לשינוי תדמיתי, עבורי תדמית היא שליחות".
תני טיפ אחד חשוב לפוליטיקאים.
"אנחנו לפני בחירות, אנא מכם - השאירו את האגו בבית. תפסיקו לספר סיפורים. תהיו אמיתיים וכנים ותתחילו להנהיג - יש כאן מדינה לנהל".