את דממת האלחוט ששוררת בירושלים בשבועיים האחרונים מפרה מדי מספר דקות הרכבת הקלה. מי שמתבונן בה מבחוץ, יכול לראות את הצד השני של הרחוב — מצב נדיר שכן בדרך כלל הרכבת עמוסה בנוסעים. הדלתות הראשונות בקרון אמנם אינן פועלות, חל איסור לשבת אחד ליד השני וכבר אי אפשר להתקדם לאזור נהג הרכבת ולמרות כ, הרכבת הקלה מבצעת את נסיעותיה המתוכננות ולאורך כל התחנות. מנכ"ל חברת סיטיפס, ירון רביד אמר השבוע כי "הרכבת עוגן שממשיך לפעול בתקופות הקשות ביותר של ירושלים".
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בזמן משבר הקורונה
הרכבת הקלה בזמן משבר הקורונה
כיסאות אסורים לישיבה ברכבת
(צילום: ״סיטיפס״)
כמעט מידי ערב, משרד הבריאות מחמיר את מדיניות הגבלות התנועה במטרה למגר את מגפת הקורונה, ובניהם החמרה במדיניות הנסיעה בתחבורה הציבורית, החל מחסימות המושבים הראשונים באוטובוסים באמצעות סרט סימון ועד שיתוק כמעט מוחלט של פעילות התחבורה הציבורית בעיר בה, בדרך שגרה מבוצעות 700 אלף נסיעות מידי יום. יחד עם זאת הרכבת הקלה, שהפכה לאחד מסמליה של עיר הבירה ממשיכה לפעול במתכונת רגילה.
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל סיטיפס ירון רביד
מנכ"ל סיטיפס ירון רביד
מנכ"ל סיטיפס ירון רביד
(צילום: שלומי כהן)
בשיחה עם mynet, אומר רביד כי "יש המון ירושלמים שאין להם אפשרות אחרת להתנייד והם חייבים להגיע למקומות עבודה וקופות חולים ועבורם אנחנו מקפידים על נושא הניקוי בצורה מחמירה ביותר. בכל סוף יום, הקרונות עוברים ניקוי יסודי. הבקרים שלנו מסתובבים בתחנות ומפקחים כי הנוסעים עומדים במרחק הנדרש אחד מהשני. בנוסף אנחנו שומרים על העובדים הקריטיים שהם עובדי בקרה, מטה ונהגים״.

3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה בימים יפים יותר
(צילום: רועי אלמן)
בתקנות החדשות של משרד הבריאות שניתנו, פעילות הרכבת הקלה הוחרגה "בהיבט הירושלמי, נשארנו כלי התחבורה היחיד שעובד ונותן שירות לתושבים, זה עוגן שממשיך לפעול גם בתקופת הקשות ביותר, זה מאפיין את הרכבת מהקמתה, בשעות הכי קשות היא ממשיכה לפעול — בשלג ובאירוע טרור וגם עכשיו במשבר הקורונה", הוא אומר.
לגבי תדירות הקווים מציין רביד כי נכון לעת הזו הרכבת פועלת באופן מלא "המדינה ביקשה מאיתנו לפעול בתדירות רגילה אך לסיים את הפעילות בשעה 20:00, תנועת הנוסעים דלילה בעקבות ההנחיות אבל אנחנו כאן כדי לתת שירות ככל שיידרש״.
פורסם לראשונה: 00:21, 27.03.20