משרד החינוך מפרסם היום (שלישי) את רשימת מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בשנת הלימודים האחרונה בתחום הערכי, החברתי והלימודי. ברשימה נכללים 24 תיכונים ירושלמים.
2 צפייה בגלריה
תיכון ליד"ה.
תיכון ליד"ה.
תיכון ליד"ה.
(צילום: שלומי כהן)
בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור המשמעותי ביותר שחוללו מוסדות החינוך בהשוואה לשנים קודמות.
לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,000-8,000 שקלים.
התיכונים נבחרו על פי הקריטריונים הבאים: שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה.
בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים: ההישגים לאור הישגי המיצ"ב בכיתות החט"ב, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, מידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

בתי הספר הירושלמים שנבחרו כמצטיינים הם:

אור תורה סטון לבנים
אור תורה סטון לבנות
ישיבת בנ"ע פסגת זאב
אולפנת בנ"ע פסגת זאב
אולפנת צביה
אורט דתי ספניאן
רנה קסין
ישיבת נתיב מאיר
מקיף דנמרק
המסורתי
תורני לבנות ב.שולמית
מרכז נוער טכנולוגי אמי"ת,
ליד"ה
תורני נסויי בנות פלך
נוות ישראל
עירוני פסגת זאב
רעות קהילה דתית
אוהל ברכה
בית עולות
תורני הימלפרב
מקיף גילה
מקיף קשת
ארץ הצבי
מקיף סליגסברג
2 צפייה בגלריה
הימלפרב
הימלפרב
הימלפרב
(צילום: יואב דודקביץ')
מנהל מחוז ירושלים ומנח"י במשרד החינוך, מאיר שמעוני: “התגמול הדיפרנציאלי מהווה הזדמנות נוספת עבורי ועבור כלל המנהלת המחוז, להוקיר את צוותי החינוך על פעילותם לחינוך לערכים, לגיוס לצה”ל ולשירות האזרחי או לאומי, על חינוך לטוהר הבחינות, להגינות ולתרומה לחברה. התגמול הדיפרנציאלי נועד לתגמל בתי ספר הקולטים תלמידים ממגוון רקעים רחב, ואשר פועלים למניעת נשירה וקידום התלמידים על פי יכולותיו ולא רק בממד של זכאות לבגרות. ישר כוח לבתי הספר שלנו על ההובלה וההתמדה".